welke zender mx 12 of mx 16s ?

Het ligt er helemaal aan wat je budget is voor aan een zender uit te geven ,
De MX 12 is een heel complete zender maar met enkele beperkte functie's.
Richtprijs van ongeveer 146 euro

De MX 16s daar in tegen is vrij compleet , met timers aan boord enz.
Met deze set kom je al een heel eind verder dan de MX 12
Richtprijs van ongeveer 243 euro

Dus dit is niet veel verschil meer in aankoopprijs ..

Maar ik geef U een TIP
Kijk ook eens naar de 2.4 Ghz zenders , deze zijn ook betaalbaar 266 euro voor een DX7 van GRAUPNER

Dat is M.i. de beste zender die je momenteel kan kopen, en niet alleen in zijn prijsklasse.
Qua compleet zijn (mix mogelijkheden e.d.)heeft hij alles wat je nodig hebt voor het optimaal vliegen van een heli.
Hij is gewoonweg het snelst.
Het grote verschil is zondermeer geen kanaalbeperkingen, je kan overal vliegen zonder bang te zijn dat er een ander op je frequentie zit.
Daarnaast het zgn. modelherkenning, als je een andere Spektrum ontvanger aanzet op een ander model dan herkent de zender dat specifieke model en past de zenderinstellingen automatisch aan.
En misschien wel een van de grootste pluspunten is de manier waarop de CCPM mixer software werkt.
Deze zorgt ervoor in samenwerking met de ontvanger dat de drie tuimelschijf servo's tegelijk en uitgebalanceerd samenwerken.
Kortom gewoon de nieuwste snufjes.
De echte RC heli top piloten vliegen er stuk voor stuk mee, terwijl die echt wel een duurdere zender gesponsored kunnen krijgen ;)

Eric

Wat ik een beetje mis in alle antwoorden, is de vraag wat je met de zender wilt gana doen.

Zowel de MX12 als de MX16 zijn prima zenders. De FX18 of FF7 van Robbe/Futaba idem. De DX-7, wederom, ook een prima apparaat.

Let er bij de aanschaf van een 2.4Ghz zender wel op dat de kans aanwezig is dat het in de nabije toekomst wordt verboden. Ikzelf zie die kans niet als erg groot (zeker voor reeds aangeschafte sets), maar hij bestaat wel.

Let er bij de aanschaf van een 2.4Ghz zender wel op dat de kans aanwezig is dat het in de nabije toekomst wordt verboden.

In Bananen Monarchie Belgë is dit reeds het geval :(

hezik zei:
Wat ik een beetje mis in alle antwoorden, is de vraag wat je met de zender wilt gana doen.

Zowel de MX12 als de MX16 zijn prima zenders. De FX18 of FF7 van Robbe/Futaba idem. De DX-7, wederom, ook een prima apparaat.

Let er bij de aanschaf van een 2.4Ghz zender wel op dat de kans aanwezig is dat het in de nabije toekomst wordt verboden. Ikzelf zie die kans niet als erg groot (zeker voor reeds aangeschafte sets), maar hij bestaat wel.

De vraag wordt gepost in het electroheli forum, dus neem ik aan dat hij er in elk geval een heli mee wil besturen...kantklossen gaat beter met garen ;)
De DX7 niet kopen omdat hij misschien wel wordt verboden vind ik netzoiets als stoppen voor groen omdat hij misschien wel op oranje kan springen...
Ik heb zelf een iets oudere Futaba FF8, kwalitatief gezien ook een prachtige zender en ben er best tevreden mee.
echter vind ik als er iets uitkomt wat technisch gewoon verder en beter is en je staat voor de keuze of je moet er zowiezo een aanschaffen, dan moet je er voor gaan...
Maar goed dat is mijn mening.

Eric

hezik zei:

Wanneer komt daar dan uitsluitsel over?
Wat is het gevolg wanneer je zo,n zender al hebt?
Betekent dit dat ze dan actief gaan controleren, om te kijken wat voor zender je gebruikt?

En inderdaad ik wil hem oa gaan gebruiken voor helie vliegen, alsook voor mijn bootjes.

mvrgr

Niemand hier schijnt daar een passend antwoord op te hebben, vraag me af of er hier op het forum vertegenwoordigers zijn van de KNVvl...
Er zijn al diverse discussies over gevoerd maar ik vrees dat we hier te maken hebben met hogere ambtenaarij.
Dus zoals altijd is Nederland het brave jongetje in de klas die pas zijn mond opendoet als alle andere in Europa hun mening gegeven hebben, en Belgie neemt zoals altijd als eerste een rigoreus en slecht doordacht besluit (liever geen problemen dan er tijd insteken om het probleem te onderzoeken).
Ik heb hier eerder al naar gezocht en alleen deze nieuwsbrief gevonden:
http://www.modelvliegsport.nl/Informatiemap/bijlagen/Gebruik2,4GHz.pdf
Daar houd ik me voorlopig maar aan vast, en trek me niet zoveel aan van onnodige speculaties omtrent dit onderwerp....

Eric

Back