Welke zender/ontvanger?

Beste Forumleden,

Ik ben een beetje mijn onderdelen aan het sprokkelen voor een quadcopter die ik wil gaan bouwen.
Ik heb al de volgende onderdelen:

OpenPilot CC3D Flight Controller
(OpenPilot CC3D Flight Controller Staight Pin STM32 32-bit Flexiport - US$14.99)

4X BRUSHLESS OUTRUNNER MOTOR KV2280
(CDA 4 x Brushless Outrunner Motor M2222 KV2280 for RC Quadcopter Airplane EMP | eBay)

Ik ben op zoek naar een zender/ontvanger voor deze flight controller het liefst geef ik er rond de 30 euro aan uit.
Ik heb al iets gevonden
(Hisky H-4Q 2.4G 4CH 3Axis/6 Axis Gyro LCD Transmitter - US$27.55)
Hebben jullie een idee of je hiermee een beetje kan vliegen?
en of je dit kan aansluiten op een OpenPilot CC3D Flight Controller?
Of misschien tips wat een goede tx/rx set is?
Welke gebruiken jullie?

Alvast bedankt voor jullie reactie;):D

Ik denk niet dat dit apparaat een CE keurmerk heeft, tenzij je een goede WA verzekering hebt (en door het ontbreken van het CE keurmerk keren ze dan ook niet uit) zou ik hier mijn MC niet aan toe vertrouwen.
Beter gewoon een fatsoenlijke zender aanschaffen. Graupner MX-12/16 staat in het tekoop gedeelte nog wel eens, daar heb je later ook meer aan.

Just my 2ct

Laatst bewerkt:
De CC3D flight controller werkt goed, en met de Openpilot software kun je heel veel instellen.
Leuk experimenteren :D

Wat de zender betreft: deze heeft wél CE, frequentiehopping en behoorlijk vermogen, volgens de specs dan. Je kunt bijna niets instellen, maar bij een CC3D stel je alles toch in in de flight controller en niet in de zender. Ik denk niet dat je voor die prijs en gezien waar je hem voor wilt gaan gebruiken je een miskoop doet. Natuurlijk heeft duurdere apparatuur (veel) meer mogelijkheden, en zal waarschijnlijk ook kwalitatief beter zijn.

Ikzelf gebruik Walkera Devention. Zeker t.o.v. de gerenommeerde merken (Futaba, Graupner, Spektrum enz.) niet duur, maar vele mogelijkheden en betrouwbaar.

Tweedehands is ook een mogelijkheid natuurlijk, maar je weet niet wat ermee gebeurd is (misschien gevallen, of erg intensief gebruikt); mijn ervaring met tweedehands is niet zo goed, maar dat hoeft niet maatgevend te zijn uiteraard.

Bedankt voor het advies :D.
Ik ben inderdaad niet per se op zoek naar een high tech zender.
Dit is meer om eerst even uit te proberen.
Mocht ik dit leuk vinden dan kan ik altijd nog een duurdere zender aanschaffen. (Graupner MX-12/16 kost 199 euro).
Ik heb nog even op marktplaats rond gekeken.
Misschien ga ik ook wel voor 2e hands als het lukt om hiervan iets op de kop te tikken.
Het gaat mij in eerste instantie er meer om dat de zender compatibele is met de flight controller en daar ben ik nu achter gekomen :).

Back