welke zender past goed bij 450se

Beetje vreemde vraag. Elke 6 kanaals computer zender met de juiste mix funcites voldoet.

Wilt je het meteen goed doen, dan moet je de Robbe Futaba T14MZ kopen :mrgreen:

Ik zou investeren in een goede zender, 9 kanaals ofzo. Een PCM functie is ook mooi meegenomen

Je weet wel...die super dure uber deluxe zender.
Hij is gewoon 35 mhz hoor. T14MZ is gewoon de type aanduiding.
Futaba T14MZ

Ik gebruik een 14MZ, maar een MX12 zal het uiteraard ook prima doen :wink:

DX-7 is overigens nog beter, qua storingsgevoeligheid, maar in vergelijk met de MX-12 wel vrij duur.

Cheers,

Richard

DX7 is in Nederland nog niet toegelaten....

Hûh? Hoezo zou die nog niet toegestaan zijn dan? Met auto rijden we al meer dan 2 jaar op Spektrum... Volgens mij mag de DX-7 dus wél.

Ik heb ook een MX-12 naar alle tevredenheid, maar een DX-7/ Futaba FF-9 staat qua prijs meer in verhouding met de 450SE.

Gr,
Mike

wat betreft nog dat 35 of 40 mhz, het is inderdaad zo dat 35 voor vliegtuigen is en 40 voor alles, en dat als je dus gaat vliegen en iemand met een autotje in de buurt rijdt je kan storen.

maar, het nadeel van 35mhz dat ikzelf ondervonden heb, is dat als je bij een vliegclub gaat dat bijna iedereen daar 35mhz zit en je dus vrijwel altijd personen hebt die met dezelfde frequentie vliegen. dit is op de 40mhz band in vliegclub minder het geval omdat minder mensen hier op vliegen.

enfin, zo is dat toch bij de club in mijn buurt.

Mischien is die DX 7 wel DE oplossing voor al die storingen die iedereen heeft met de mini/micro heli's,er is een mini ontvanger voor leverbaar ook.
En zo duur is die ook niet,hij is vergelijkbaar of goedkoper dan een FF9.
Volgens mij heeft Dick v/d Vecht nog laten zien dat in de manual Nederland ook erbij staat bij landen waar SPectrum is toegestaan!

Aangezien bij kleine electro heli's alle electronica op een hoopje gepropt zit heb je met die Spectrum waarschijnlijk geen problemen meer,ik ga het de komende tijd eens in de gaten houden en de ervaringen van anderen bekijken,mischien dat ik speciaal voor de electro heli's dan wel over een tijd ook zo'n zender aanschaf!

Groeten,
Marcel

Ik geloof niet dat de 2,4 GHz al toegelaten is in NL voor het besturen van RC dingen...

Dat het werkt is weer wat anders...

Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.

Voor de lazy forum gebruikers, hier de conclusie:

Hallo Joyce,

Bij navraag is gebleken dat het wel is toegestaan om gebruik te maken van de 2,4 GHz mits men niet meer vermogen gebruikt dan 10mW e.i.r.p.
Het gebruik valt dan inderdaad onder het genoemde in tabel 1.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth Blink
Medewerker KCC
Agentschap Telecom/Ministerie van Economische Zaken
050-5877444

Gr,
Mike

RC_junk zei:
en heb je al besloten welke het word ?

Paul woont dicht bij mij in de buurt en heeft dus contact met mij gezocht, hij zal binnenkort even komen kijken als wij gaan vliegen en kan hij meteen zijn stortvloed aan vragen aan mij kwijt ;)

Paul liet me via een PB weten dat het een FF9 gaat worden.

Back