Welke zender van Futaba 10CG OF 10CHG ?

Hallo Eric,

Ik respecteer uiteraard je mening hierin maar ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Om te beginnen vroeg Cor, de topic starter , of hij niet beter in Azie kon kopen. Daar heb ik slechts op gereageerd en lijkt me dan ook relevant voor het topic.
Daarnaast wordt economische conjunctuur bepaald door de effectieve vraag naar goederen en diensten en is daarbij gebaat bij zo laag mogelijke prijzen. Je ziet dat ook bij ons in NL; de euro staat laag dus de export trekt aan. Vanuit grondstoffen en halffabrikaten kun je daar dan vervolgens waarde aan toevoegen en dit weer verhandelen. Als je ziet wat de gemiddelde winkelier als opslag rekent kun je je werkelijk afvragen wat daar de toegevoegde waarde van is. Protectionisme van de nederlandse markt is trouwens op micro niveau (de consumenten zoals jij en ik) niet of nauwelijks te beinvloeden dus daar zou ik me dan ook niet al te druk om maken. Laat die marktwerking maar lekker zijn gang gaan. Als je dat niet wilt moet je ook de Aldi en Lidl negeren en je boodschappen bij de duurste retailer halen. En economie en milieu zijn per definitie volledig strijdig met elkaar. Als je het milieu wilt helpen dien je per definitie niet te consumeren. Geen olie en grondstoffen uit de grond halen, bomen laten staan, etc....... :-)

klopt, maar replies met enkel de mededeling dat het goedkoper kan vullen meestal niet veel toe aan het onderwerp of vraagstelling van het topic.
En verder draag ik de NL economie en winkels een warm hart toe, en die massale grijze import worden we met zijn allen niet rijker van, drijft de prijzen alleen nog hoger op dan dat ze al zijn.
Verder vliegen er dagelijks vliegtuigen nutteloos over de gehele aardbol met goederen die uiteindelijk (gek genoeg goedkoper) weer terugkomen op hun eerste vertrekpunt, lekker voor het milieu.
Is mijn persoonlijke mening, even zonder moderator petje op.. ;)

Eric

Back