Welke zender voor nitro auto ?

Zoals hierboven staat : Welke zender voor nitro auto ?
Het gaat mij met name om de XS 6 Pro van Graupner en de DX3 Spectrum.
Is een 2,4gHz beter dan een 40mHz (storing) ?
Gaarne toelichting waarom.

De meeste RTR-sets zijn uitgerust met een AM-zender, een 40 MHz FM zender is dan al een hele vooruitgang.

De voordelen van de DX3 t.o.v. de XS6 zijn de volgende...

- 79 ipv 22 kanalen...
- vrij kanaal wordt automatisch gekozen...

Voor wat betreft het 2.4 GHz gebeuren, er is al een topic hierover op dit forum te vinden, welke met de zoek-optie vast wel tevoorschijn kan worden getoverd.

Ikzelf heb bijna 2 jaar met een XS6 gereden, nooit storing of iets dergelijks gehad. Heb diverse grote meetings bezocht en altijd zonder probleem kunnen rijden.

Ben onlangs overgestapt naar een 3PK met 2.4 GHz module, grootste reden daarvoor is dat de meetings steeds drukker bezocht worden en dat dan de 22 beschikbare kanalen op de 40 Mhz band vrij snel 2 tot 3x bezet zijn.

Ik weet niet wat een XS6 Pro kost, maar als dat in de buurt komt van de DX3, dan zou ik voor de laatste gaan.

(de XS6 pro kost 200 euro op dit moment) :lol:

Als je nog een beginner bent, zou ik voor de xs6 kiezen. Als je nu in de hobby blijft en naar grote meetings gaat kan je altijd de andere nog kopen.

waarom zou je beginner moeten zijn?

ik zou gewoon voor deDX3 gaan nooit problemen met kanalen.

heb hem zelf ook en geen problemen mee gehad.

Jah, als je meteen een dikke dure zender koopt als je nog helemaal noob bent... Is vind ik niet zo slim..

Maar ik weet niet of eds66 beginner is.. :lol:

Ik heb een Cen maar ik wil nog een auto kopen. Ik zit te denken aan een monstertruck. De zender bij de Cen is een AM en wel de 27mHz.
Nog nooit storing gehad maar ik wil ook wat anders voor eventueel de monstertruck.

CEN TR4 zei:
(de XS6 pro kost 200 euro op dit moment) :lol:
Als je nog een beginner bent, zou ik voor de xs6 kiezen. Als je nu in de hobby blijft en naar grote meetings gaat kan je altijd de andere nog kopen.

Als het een bevlieging is, dan is een zender van 200 euro ook te duur... Laten we het anders stellen, als je al in de hobby zit en nu toe bent aan een andere zender... en je twijfelt tussen de XS6 Pro en de DX3, dan leg die 60 euro's die de DX3 meer kost er maar bij, dat is ie wel waard. Het zal ongetwijfeld meer kosten om eerst een XS6 Pro te kopen en daarna een DX3 want de "oude" zender verkoop je nooit meer voor de prijs waar je hem voor gekocht hebt!

Heb een Graupner XR6 race gehad, dit is een slechte zender, en de service van graupner is heel slecht (staan er bekent om).
Wil je en goede zender koop een T3PK dit is een heel goede zender, hij kost wel wat maar je bent er in een keer vanaf, ik heb de 2,4 Ghz zender van spectrum ook in handen gehad, maar de degelijkheid straalt er niet van af.

Back