Welke zender

Hoi,

Ik ben van plan een quadrocopter te bouwen. Ik ben nieuw met modelbouw, en dankzij dit forum heb ik al een hoop kennis opgedaan op basis waarvan ik gisteren al mijn onderdelen heb besteld. Ik kom er echter niet uit welke zender ik het beste kan aanschaffen. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Ik bouw een quadrocopter met het KK-board met MEMS mdoule en 8CH PM.
Die leek mij het makkelijkst in besturing.

De basis zal niet uitgebreider zijn dan dit.
In de toekomst wil ik echter een grijper oid onder de quadrocopter monteren.
Deze moet ik natuurlijk kunnen besturen vanaf mijn zender. Ook komt er misschien een camera onder.

Kunnen jullie mij een advies geven voor een zender waar dit mee kan?

Bij voorbaat dank.

Groet,
Simon

Momenteel de beste bang for your bucks is de MX-16 / MX-20 van Graupner, hiermee kan je doorgroeien tot aan Mikrokopter met full telemetry ;)

Dank je voor jouw reactie.

Die ziet er enorm uitgebreid uit en ik vraag me dan af of ik wel alle functionaliteiten ga gebruiken voor die prijs.
Ik zie elementen over flappen e.d. wat ik met een quadrocopter volgens mij niet nodig heb. Is dit niet wat overkill voor een beginner?

Je kan natuurlijk ook voor een goedkoop HK zendertje gaan, maar de ervaring leert dat er dan later weer een andere nodig is, uiteindelijk ben je dan met het direct kopen van bv een MX-16 veel goedkoper uit, mocht het modelvliegen je later gaan vervelen heb je iig nog een goede restwaarde.

Ik zou gaan voor een duurdere zender met voldoende kanalen, zo ben je later
zeker dat je niet naar de winkel moet voor een nieuwe omdat je een kanaal te
weinig hebt :o Ze verliezen hun waarde ook niet dus zoals holco al zei, je kan hem
later nog steeds verkopen voor een degelijke prijs :p

mvg, Roy

De turnigy 9x is een prachtige zender. Nog veel meer bang for the buck dan de graupner. Eventueel uitbreiden met een frsky telemetrie setje en je bent helemaal klaar.

Hallo,