Welke zender?

• Topicstarter Topicstarter Javaro
  • Startdatum Startdatum
J

Javaro

Guest
Hallo,

Ik wil beginnen met modelvliegen en nu ben ik me een beetje gaan verdiepen in de zenders.
Ik vind het nogal moelijk om te kiezen.
Ik wil graag een computerzender waar ik later ook mee kan helicopter vliegen.Dus 1 die genoeg geheugen heeft lijkt me wel belangrijk.
Verder wil ik beginnen met de Easyglider-electric en ben ik van plan om zelf een vliegtuig te gaan bouwen.
Ook wil ik met de zender Aerofly aan kunnen sturen.

Dat is nog al wat 8O , maar ik hoop dat iemand mij een passende zender aan kan bevelen.

Alvast bedankt.

Groeten Jan

kan je later bijna geen heli mee gaan vliegen. heeft geen fatsoenlijk curves, idle up, trottle hold etc...

FF9 is je beste keuze, gereed voor alles 450 euro bij rchelistore.

Of je kan de mijne kopen tegen 400 met twee pcm en een gewone ontvanger . :lol:

Mijn MC 16/20 staat ook nog altijd te koop. :wink:
Nog geen jaar oud.
Voor een goed bod is ie van jou.

als het je helpt:

ik ben net een 3 maanden bezig met vliegen en heb werkelijk super veel plezier van mijn graubner mx12!!!!

groeten melvin

Waneer wil je heli gaan vliegen ? Is het ook zeker dat je heli gaat vliegen ?
Het is een beetje jammer nu alvast een veel te dure zender te kopen voor iets dat je pas over een aantal jaar nodig hebt of misschien zelfs nooit.
In die tijd is de techniek inmiddels veel verder, en zijn de prijzen wellicht gedaald. Of je hebt meer voor hetzelfde geld.

Ik denk dat je met een MX-12 een heel eind vooruit kan.

Misschien is het ook een idee op de club te informeren waar ze de beste ervaring mee hebben, of wat men het meest gebruikt. Dit met oog op ondersteuning van de zender, en evt. koppelen met leerling kabel.

Die heeft heel vervelende trims, en een vrij beperkt aantal opties. Dan zou ik voor een FC-18 gaan. En laat ik er nou toevallig 1 te koop hebben staan :lol:

hier staat hij

Laurens

Dat is balen voor mij heb er namelijk zo 1, dacht misschien is het wat voor javaro maar niet dus. Ps wat is er eigelijk mis met de trims? Heb geen ervaring met andere zenders dus geen vergelijk.

Ik vind het vervelend dat je een schuifknopje moet bedinen je hebt dan geen gevoel hoever je getrimd hebt, en je moet een cutof gebruiken als je met brandstof vliegt, omdat je anders de motor niet makkelijk/snel af kan zetten.

gewoon het schuifje zelf heen en weer bewegen vind ik handiger. je hebt dan meer "gevoel" nadeel is dat het sneller vuil wordt.

(het is een beetje lastig uitleggen. kijk anders even bij de foto's van mijn zender dan zie je het wel).

maarja dat is mijn menig (over de trims).
hoe uitgebreid het programma in de zender zelf is weet ik niet, maar ik heb me laten vertellen dat dit een stuk minder is in de FX-18 dan in de FC-18, maar het zijn alletwee goede zenders.

Nou het is een MX12 geworden en ik heb ook aerofly er bij gekocht.
Alleen krijg ik het nog niet aan de praat.
De pc vind wel de kabel maar krijg niets van de zender door.

Ik zal wel iets verkeerd doen , zal eens op m'n gemak gaan lezen.

Mooi zendertje trouwens
:D

Je moet je zender uitzetten, anders krijg je geen signaal op de leerling uitgang. En je moet de zender in trainer mode zetten.

Heb ik allemaal gedaan, ik heb contact gehad met Ikarus en die zegt dat ik een verloopkabel nodig hebt van stereo naar mono signaal.

Heb er 1 besteld dus even afwachten.

Dank voor je advies

Werk deze kabel met de MX-12?

http://www.rokemodell.de/produkte/mx/mx85153.htm

mx85153.jpg

Ja, die kabel gebruik ik ook. Werkt met FMS en Aeroflight.
Andere sim's heb ik nog niet kunnen proberen.

Back