Welke zender

Hallo,

Kan iemand mij zeggen welke zender ik het best kan kopen om mee te vliegen. Hoeveel kanalen, enz. :P

mx-12 ziet er inderdaad goed uit : bij wiggerich kost hij 134 euro,
voor een zender als je begint:
-koopt direct een fatsoenlijke zender, anders moet je later weer 1 kopen
-let er op dat je FM koopt
-je hebt er van 35 en van 40mhz, het ene is voor auto's, het andere voor vliegtuigen
-4kanalen minimum
-allerlij mix opties zijn altijd handig ( v-mix,..)

35mhz is alleen voor vliegtuigen, 40mhz voor alle rc, dus ook voor auto's.
welke je het best kan nemen weet ik niet, dat wil ik ook wel eens weten eigenlijk :)

Hee bart wat is dan een fatsoenlijke zender. ik wil er dus ook 1 kopen waar ik voorlopig mee vooruit kan!!
Hoeveel kanalen is eigenlijk een must?? 8O

Welke zender je het beste koopt hangt af van het budget je ter beschikking hebt.

Je kan moeilijk zeggen dat 1 bepaalde zender de voorkeur heeft.

Je dient ook te kijken naar welke dingen je er mee wil doen.

Een MX 12 zal vast wel een goeie zender zijn en als hij de funkties bezit die je nodig hebt, dan kan je die kopen (als hij binnen je budget valt).

Maar ook andere zenders zijn vaak goeie.

Als je wil gaan vliegen moet je minstens 4 kanalen hebben. Een (aantal) mixers en Dual-rate- functies zijn ook welkom maar niet altijd een must.

Bedenk wel dat als je nu kiest voor een goedkope met weinig of geen extra funkties, je vaak snel meer zal willen.
Als je later een andere zender wil kopen dan heb je vaak al te veel meer uitgegeven door je eerste miskoop.
Je kan dus beter een verstandige en goede investering maken door meteen een degelijke zender te kopen.

Laat je in verschillende winkels even informeren en ga niet meteen af op het verkoopspraatje van sommige verkopers.

Koop de duurste die je kunt betalen, bij futaba of graupner zit je eigenlijk altijd goed. Als je later heli wilt gaan vliegen zul je minimaal 6 of 8 kanalen nodig hebben, voor gewoon vliegen volstaan 4 kanalen.

Kijk vooral ook bij de aanbiedingen van de winkels, voordeel t.o.v. internet is dat je bij een winkel snel en goed de garantieafhandeling hebt.. is ook belangrijk.

Tenslotte: kijk ook goed wat je erbij krijgt qua servo's ontvanger, kristallen en accu.. dan kan soms nog in de papieren lopen als je een kale aanbieding hebt..

suc6!

jeroen

het enige practische verschil dat ik ken dat is dat 35mhz een langer ontvanger draadje heeft naar mijn weten ( ik rij met zo'n ontvanger in men autotje : tamiya blazing star, en ik geraak de antenne er maar niet in kwijt.. :p )

Back