welke zou ik kiezen

hoi

ik heb voor mijn verjaardag een vliegles cadeau gekregen omdat ik misschien de opleiding tot piloot wil doen na eerst een hbo te hebben gedaan.
nu heb ik de keuze tussen een tobago 9, antonov 2, cessna150 of 162 of piper arrow.
Mijn keuze is denk ik de antonov 2 omdat ik erg van de oude vliegtuigen hou.
Wat zouden jullie kiezen?

Jan-Willem

Als je echt serieus een vliegles wilt nemen moet je natuurlijk voor de Tecnam P2002JF gaan.

Oeps zit onszelf aan te prijzen ;-)

Als je echt serieus piloot wilt gaan worden dan zou ik voor een leskist gaan.
In de bovengenoemde dus de 150 of 172 (denk dat je die bedoelt ipv de 162...)(of toch voor onze Tecnam ;-) ) dan kun je pas echt ervaren hoe het is om zelf te sturen.

hoi

Berto, ik heb zelf al een zweefvlieg brevet dus sturen kan ik al maar dit is om te voelen hoe het is om in een motor vliegtuig te besturen en de an2 vind ik wel erg gaaf....

Jan-Willem

hoi, in an2 zal je denk ik niet echt vliegles krijgen. terwijl je dat in in 150 of tb9 wel zult krijgen. En dat ik gezien de zweef ervaring wel leuker. Dan kun je je uurtke ook alvast in je logboek zetten.

Je kunt natuurlij ookwel op een motorzwever gaan vliegen. Misschien volgend jaar weer zweefvliegtuig met motor ipv nu een motorvliegtuig met lange vleugels (lees PPL-TMG). Dan krijg je wel de grondbeginselen alvast in de vingers. Succes!

Laatst bewerkt:
hoi spoeky

ik vind de tb9 ook wel erg mooi. Die cessna´s heb ik niet zo veel mee. Ik denk dat ik dan voor de tb9 ga.

Jan-Willem

Hoi JW,

Ja de TB9 is ook erg mooi om mee te vliegen. goed uitzicht naar voren en ook achterin door de relatief smalle vleugel ook goed zicht voor de passagiers. Ikzelf heb ervaring met de TB10 (alleen iets meer power) Toch vlieg ik nu veel op C177 en C172 vanwege het goede uitzicht naar beneden toe. en dat is voor de passagiers erg mooi. Wil je leuke dingen doen, dan moet je de fuji pakken. Lekker aerobaticen. Niet extreem ,maar wel leuk!

Nou ja in iedergeval veel plezier

hoi

voor aerobaticen doe ik wel een vluchtje in de ask 21

Jan-Willem

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt matanza

Ik zag dat het niet goed was maar toen startte mdf niet meer.....

Jan-Willem

Laatst bewerkt:
hoi

mooi filmpje!!!
van Erik houtman krijg ik aerobatic les:p
waarschijnlijk ken je dan ook peter aalbers.
Ik vlieg nl bij de GeZC.
vandaag de vliegschool opgebeld en het is idd de tb9 geworden.

Jan-Willem

hoi

mooi filmpje!!!
van Erik houtman krijg ik aerobatic les:p
waarschijnlijk ken je dan ook peter aalbers.
Ik vlieg nl bij de GeZC.
vandaag de vliegschool opgebeld en het is idd de tb9 geworden.

Jan-Willem

doe erik de groeten als je 'm ziet. Ik vlieg zelf bij de FAC en op Drachten

Bob

Back