welke zwever is dit/ info gezocht welk fabrikaat deze zwever is

http://www.myalbum.com/album/WzSbDGbVXYV3

weet iemand misschien welk zweefvliegtuig dit is. Zit een beetje in dubio waar het zwaartepunt hoort te lichen. Omdat het stabilo geen symetrisch profiel heeft zoals bijvoorbeeld de cirrus of nimbus van graupner .

de romp is van glasmat. De vleugels stabilo van houten ribben. Ik denk dat het toestel in de jaren tachtig is gebouwd. Er zit geen enkele servo in de vleugel alle appratuur is ingebouwd in de romp. En loopt met stuurstangen naar de ailerons.De remklepen werken via een nylon draadje.

Als ik zo kijk naar de starhaak voor de lier kom ik daarmee wel uit op de 34% omdat de stabilo geen symmetrisch profiel heeft. Dacht ik er zelf aan om het zwaartepunt verder naar achter te leggen.
Maar ben ook benieuwd van welke fabrikant de zwever is.

Met 34% beginnen is OK. Door te vliegen kan je proberen of je naar achteren kan.
Waarschijnlijk kan dit wel.

Ik vind het een mooi model, leuke rompvorm.

Rick

Een hele oude zo te zien, zou wel stoorkleppen erin maken als je wil gaan thermiekvliegen, want lijkt me een goed thermiekertje te zijn.
Slepen met die hap!

Wij hebben vroeger een Dandy en een Amigo II (van Graupner :)) gehad, die hadden allebei een geprofileerd, dragend stabilo.

Zwaartepunt lag op plm. 55% van de koorde!

Succes!

jan.

Vandaag heeft de zwever zijn eerste sleepstart gemaakt. Het beloofde weer was er niet van gekomen. Maar na twee handstarts. bleek al snel dat het zwaarte punt op 34 procent goed lag. De sleep ging prefect. Vond het vliegtuig wat langzaam op rol. Maar hij kan wel mooi langzaam vliegen. en doet wat hij moet doen. Ben er blij mee.

Maar nog niemand gevonden die mij kan vertellen van welk fabrikaat en type zweefvliegtuig dit is.

Back