welke zwever voor in de duinen?

• Topicstarter Topicstarter noot
  • Startdatum Startdatum
N

noot

Guest
Voor de waaimaanden ben ik op zoek naar een zwever voor op de duinen. Ik twijfel voornamelijk tussen een easyglider en een Zagi(Nuri).
Ik wil een combi van snelheid en wendbaarheid.
Het budget is ong. 60 - 70 euri voor een kale.
Na enige filmpjes gezien te hebben lijkt mij de easy glider sneller maar een Zagi veel wendbaarder.
Gaarne ontvang ik jullie reakties.

Nootgroet

ik vlieg met de 2, nl de K10 ( 145 en 160 ) en ook de elektro E.Glider.
de E.G. is de elektro versie, waar ik toch mee op de helling vlieg.
Deze word verzwaard bij goeie wind met een draadstang m8( in de carbonbuis van de vleugel, en werkt zeer goed )
Volgens ondervindingen , zijn de k10 wendbaarder ( deze zijn wel ingetaped , en we hebben niet op 100 gr gekeken.

zie http://foto.ccme.nl

niet goed gekeken

UPDATE
November 29, 2005
Currently, all kits are out of stock until we catch up with our current orders.

simendewulf zei:
ik vlieg met de 2, nl de K10 ( 145 en 160 ) en ook de elektro E.Glider.
de E.G. is de elektro versie, waar ik toch mee op de helling vlieg.
Deze word verzwaard bij goeie wind met een draadstang m8( in de carbonbuis van de vleugel, en werkt zeer goed )
Volgens ondervindingen , zijn de k10 wendbaarder ( deze zijn wel ingetaped , en we hebben niet op 100 gr gekeken.

zie http://foto.ccme.nl

Hoi Simen,

De draadstang snap ik maar de tape wat minder, heb je anders een fotootje.

Nootgroet

als je nog wat te lezen wilt, en zelf wil bouwen, kan je ook hier ff kijken:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=19833

Ik heb met mijn versies allemaal gevlogen op de duinen. Voordeel van schuimen vleugetjes is dat het goedkoop is en minder snel stuk is.
Nadeel is dat ze toch wel weer snel stuk gaan, maar dat komt omdat je gewoon gestoorde dingen gaat proberen! (zou je vlak boven het prikkeldraad nog een rol kunnen maken? :lol: )

voordeel van een weasel is dat deze echt bij heel weinig wind vliegt.
De meeste vliegende vleugels hebben véél meer wind nodig. De mijne kan ik bij 6-7 knopen id lucht houden. Het wordt acrobatisch bij 12 knopen.

Voor combat is deze ook minder geschikt, behalve als het allemaal weasel zijn. (omdat deze veel te licht is tov van de andere vleugels)

Het enige critische punt bij deze vlieger is dat de bepaling van het zwaartepunt enige ervaring vergt. Een slecht uitgebalaceerde weasel vliegt véél minder goed.

Mocht je deze kopen: je zal er geen spijt van krijgen, ik garandeer het je.

Het is echt een no-stress vlieger. eenvoudig, en niet kapot te krijgen.
Bij de constructie wel zo licht mogelijk probere te bouwen. De lichtste weasels vliegen het beste...

Bij vragen, zend gerus een mailtje naar Michael Richter, heel vriendelijk man.
Toen ik bestelde was alles op voorraad en had ik alles binnen de 10 dagen. Een 2e bestelling had ik binnen de 7 dagen.

succes!

Hallo,
kun je met wat meer wind ook een foxje vliegen vanaf de duinen?

fox1.JPG

Taco.

Hoi! Een easyglider is gewoon een leuke kist, die je ook bij minder wind aan de duinen, en aan een lage dijk kan vliegen. Je kunt hem dicht bij houden. Als het harder gaat waaien, plak je in de romp, en aan de onderkant vd vleugeltips 'patches' lood.
Ik ben zelf zeer fanatiek hellingvlieger, kom eens naar Zoutelande. Vanmiddag meette ik daar 65knopen, da's windkracht 12. Ik wilde met mijn volledige getunede Blade gaan vliegen, maar mijn bril waaide af. Het was te gek voor woorden! Gisteren, met 47knopen ging het nog uitstekend, gewoon bovenop geland, maar vandaag was het te gevaarlijk. Niet voor het model, die vliegt wel, maar als je bovenaan staat, en er waait een golfplaat van een strandtent af, kan het wel eens raar aflopen.

Wat je ook kiest, maak je model niet té ligt! Meer gewicht betekend betere retentie, en je kan meer hoogte en snelheid maken.

grtzz, rZ

Jij bent ook helemaal gek he :wink: , ik gok erop dat jij de enigste was in de hele wijde omgeving die op die duinen stond met windkracht 12. En al zeker als je dat model ook nog bij je had....................

:) Ik ben wel meteen van mijn roos af... Vanavond weer terug, met skibril op. Die blade met 7%RG15 weegt nu 1930gram, instelhoek 0,5graden. Qua wind zit er geen max. aan, zolang ik zelf maar niet wegwaai. Maar dat zal wel meevallen, ik zat helemaal onder het zand.

rZ :new-alien:

Hallo Jongens, morgen wat minder wind, en mogelijk iets beter weer. Ik ben alweer vroeg vd partij op Zoutelande. Het wordt weer lachen. Laagtij rond het middaguur. Geen frequentie bord of controle, gewoon even rondvragen.
Als vanouds gezellig!
cu, rZ

jaja, 17-21 knopen, perfecte lift, en iedereen' kon bovenop landen. Supervet gewoon!
cu,rz

Back