Robbie TPC
Forum veteraan

Ik ben bezig met de voorbereidingen om een kleine versie van Jurassic Park te maken, het diorama komt in de tuin omdat het qua oppervlakte erg groot gaat worden. Tevens is het de bedoeling dat er echte dieren gaan rondlopen, diverse watervallen komen en een aantal vijvertjes.
De schaal van het geheel word 1/43, ik heb deze maat gekozen ivm de beschikbaarheid van diecast model auto's, met name de Jeep Wrangler Sahara die in de film regelmatig te zien is.
In de film zijn ook twee Ford Explorers (1992 model) gebruikt maar die heb tot dusver nog niet kunnen vinden op schaal 1/43.
De gebouwen en andere objecten van het diorama krijgen allemaal hun eigen fundering, dat houd in dat ze niet met z'n allen op 1 houten plaat komen te staan.
Waar ik rekening mee moet houden is dat alle objecten in het mini park weerbestendig moeten zijn, niet dat na verloop van tijd gebouwen gaan instorten na een aantal regenbuien.
Het grootste gebouw dat gemaakt moet worden is het bezoekerscentrum,

De grote poort naar het park,

Het Velociraptorverblijf dat in de film Raptor Paddock word genoemd,

Het helikopterplatform,

De omheining rondom het park komt pas als laatste omdat ik nog niet precies weet hoe ik alles in de tuin ga indelen.
Dit deel moet ook nog eens functioneel worden zodat niet alle dieren het park gaan verlaten en vrij door de tuin lopen, er komt geen stroom op de hekken te staan

1 bewoner voor het park heb ik al, een Turtlesaurus-Rex :-D
Yoda de Geelwangschildpad,

Het eerste gebouw waaraan ik ga beginnen is het bezoekerscentrum, zodra de bouw gaat beginnen komen de eerste foto's.