Werelds, eindelijk MIJN speeltje binne

• Topicstarter Topicstarter Miki
  • Startdatum Startdatum
M

Miki

Guest
eindelijk die raptor 50 v2 wil,ik vondt de gebruiksaanwijzing slecht en zeker als je een heli voor de eerste keer bouwd nou heb ik een veel
uitgebreideren acrobat versie eng.talig niet dat ik daar een held in ben
maar duits bak ik helemaal nix van whahahaha,vondt ook nog een link van gerard hier op het forum dus zal goed komen

een paar vraagies aan gerard,had jij in dat zakje van die rode aandruk
rollen ook een ringetje zitten met de buiten maat 10 mm en binne 6,21
het past wel precies over het rode busje waarme je die drukrol borgt en
centreert maar snap het nut er niet van en je zou zeggen dat je er dan
4 nodig zou moeten hebben.

wat wel mischien een mogenlijkheid is dat ie op de as van de koppeling
tussen die start bus zeg maar wanmt ik vindt dat wel wat gammel
de as ook op die lagers is niet 100% precies pas er zit wat speling op
vindt ik jammer ik zit er zelfs aan te denken daar precisielagers van skf
in te proppen want standaart zijn dit niet de beste lagers die je er bij krijgt
ik ben nog niet zo ver maar mij benieuwen hoe dat op de rotoras uitkomt

die locktite 242 kon ik ff niet krijgen maar zeggen dat 243 ook goed is
is dat zo??
in de standaart uitvoering van de handleiding hebben ze het over 1 soort
locktite dat je nodig schijnt te hebben in die pdf file ofwel de uitgebreide
handleiding hebben ze het over de 242 en de 262 ik ben er dan ook nog
niet uit wat waar en hoe en wat het best zal blijken in de praktijk
aangezien ie vast wel weer uitelkaar moet

verder alle adviezen welkom

ik zou voor alle metaal/metaal verbindingen BLAUWE locktite gebruiken, daar dit de enige is die je nog loskrijgt als je iets wil vervangen.

over het ringetje, ik neem aan dat je de 2 spanrollen van de belt bedoeld die in het frame zitten,niet die in de staart he, daar zit een ringetje bij wat in de handleiding idd niet duidelijk staat, er zijn 2 versies van de 50v2 handleiding, in de een staat het wel in, in de ander niet.
dit ringetje gaat boven de c clip (nr18) en je koppelingshuis, als je dit niet monteerd werkt je koppeling niet goed, danheb je kans dat het huis de koppeling zelf raakt op de bovenkant, ringetje dus wel monteren !
http://www.raptortechnique.com/manual/manual_30-50-v2/r30-50_page04.htm

wat speling op de lagers zit er altijd, je kan je koppelingshuis ook flink bewegen maar weest gerust, dat kan geen kwaad, de boel centreerd zich straks vanzelf als je de motor inbouwt.

thanx gerard,ff an de hobby en voor de dutchhelipilot,ik heb hem ook gekregen op cd geen idee maar als ik je e-mail mag knal ik hem zo naar
je toe

ben overigens best blij met deze site ik ben al een poosje bezig me te
informeren wat de beste keuzes zijn ook bij de modelbouwzaken
mijn conclusie is dat de meeste sufferts enkel uit zijn op verkopen en dat
goed advies en kennis meestal uitblijft tis jammer heb dus het meeste
zelf moeten uit zoeken en aangezien het financieel niet echt verandwoord
was alles in 1 x te kopen was dit mijn volgorde

ik had eerst de fc18 v3+ gekocht in de meest uitgebreide versie oftewel
compleet met de pcm ontvanger sevo's etc waar nog wel een trainer-
module inmoest campack idelup schakelaars inmoesten
die ik overigens nu weer ga inruilen voor de f28 losse zender
mag ik weer 720 eurie bij leggen

ik had de gy 501 met de digitalen s 9450 had ik al is ook balen want de
gy 602 is er al

verder heb ik nog de governor gv1

als laatste nu dan eindelijk m'n rappie 50 v2 mij benieuwen kan het feest
beginne ik neem wel zo'n totalchttp://www.helifun.info/ooching cursus bij
http://www.helifun.info/ om zo snel mogenlijk zelfstandig het veldt op te
kunnen maar dat gaat lukken want henk sprak vol lof
ook omdat ik er maar geen genoeg van mijn reflex sim kan krijgen
en me daar dagenlijks uren en uren me mee bezig kan houden
met als resultaat nose in/invurted redelijk stabiel kan hooveren en uiteraard gewoon nose in me figuren kan vliegen dusss
ik ben nu zeeer benieuwd inhoeverre dit nu werkelijk op de praktijk lijkt
en of het met elkaar te vergelijken is zo ja happy Miki

Miki zei:
ik ben nu zeeer benieuwd inhoeverre dit nu werkelijk op de praktijk lijkt
en of het met elkaar te vergelijken is
zo ja happy Miki

Nehh niet te vergelijken!!!
in het eggie is veeel leuker! :wink:

Hou hem heel, en vooral veel plezier

Elwin

de stick beweging zit erin maar de eerste tijd moet je niks zien anders dan je staart.
kleine stapjes is het toverwoord.eerst lopen voor je kan rennen, te groten stappen worden genadeloos afgestraft met een dure crash.

sorry vriend heb ik gehoort maar als ik voor je ga zoeken kom ik eigenlijk niet veel verder dan de 601

eindelijk die raptor 50 v2 wil,ik vondt de gebruiksaanwijzing slecht en zeker als je een heli voor de eerste keer bouwd nou heb ik een veel
uitgebreideren acrobat versie eng.talig niet dat ik daar een held in ben
maar duits bak ik helemaal nix van whahahaha,vondt ook nog een link van gerard hier op het forum dus zal goed komen

Dag Miki,

Nou wil ik niet lullig doen maar hier en daar een punt, komma of hoofdletter in de tekst zetten geeft wel een veel leesbaarder geheel.
Ik kan je verhaal amper volgen. :lol:

Voor het overige; waarom een 501 vervangen voor een 601 die veel duurder is en bijna hetzelfde doet. Westrijdvliegers hebben wat aan een 601 die de staart met een 160 km/h achterwaarts nog stabiel houdt. :P

MVG William

ik vondt de gebruiksaanwijzing slecht

Dat hoor/lees ik wel vaker,maar ik snap niet dat iemand de manual van de Raptor slecht/onduidelijk vind.

Alles staat stap voor stap aangegeven,met afbeelding erbij,wat wil je nog meer? :lol:

groeten,
Marcel

Nou wil ik niet lullig doen maar de stap voor stap is erg groot. Dus wat ik bedoel is dat je erg veel ziet op een tekening. Ik heb al heel wat heli's in elkaar gezet maar ik moet wel zeggen dat je bij de raptor 10 keer naar de tekening moet kijken en dan pas moet gaan schroeven. Een voorbeeld is de rotor kop waar als je niet oplet die ronde aansturing van de paddels overhoud en niet meer over de bladhouders krijg. Een stap voor stap handleiding is handiger, zeker voor een beginner. Wat wel erg goed is is dat een tekening in een zakje zit, als je dus iets overhoudt heb je iets in die stap vergeten.

gr Remco

Een voorbeeld is de rotor kop waar als je niet oplet die ronde aansturing van de paddels overhoud en niet meer over de bladhouders krijg
daarom staat die uitgewaaierde tekening erbij, waar je pecies de volgorde uit kan halen.
als er onderhand een tekening bijmoet van "neem nu dit deeltje en schroef dat aan dit deeltje" met fotos erbij, krijg je meer een dummy uitvoering van een manual, en ik mag aannemen dat iemand die series met helivliegen bezig gaat toch wel dat soort tekeningetjes kan lezen/begrijpen niet ?

Dat is ook wel zo alleen zijn de stappen wat groot. Die rotor kop had ook over twee tekingen (bouwdelen) gemogen. Deel bladhouders en deel paddels. Maar ik ben het met je eens als je hem niet in elkaar kan krijgen ben je nog niet toe aan het zelf/alleen bouwen van een heli.

gr Remco

@ WIGGY :oops: helaas op taalkundig gebied geen held blijkbaar
gelukkig heb je bij heli vliegen meer aan gouwe handjes
Tja je kan niet alles hebben sorry

Back