Wereldwijd nitrotekort?

Hoe lang is een blik Nitro houdbaar (gesloten)
Mischien toch maar een paar kannen van 2 liter kopen en veilig in de kelder wegzetten.

Dat heb ik een keer aan Coolpower en Wildcat gevraagd.
4 jaar, zolang je het niet op een betonnen vloer zet.
Het koude beton zorgt voor vocht ophoping/aantrekking.

zo loopt een methanol motor of hoe je het ook wil noemen op 50% nitromethaan methanol en 50% spiritus. Water in de spiritus doet de motor geen goed maar het was een test.

HEt volgende heb ik gemerkt:
1. Hij maakt meer herrie
2. Start moeilijker (waarschijnlijk door het water)
3. Loopt onregelmatiger bij stationair toerental (waarschijnlijk door het water)
4. Hij heeft een hoger stationair toerental nodig om te kunnen blijven draaien (ieder geval bij mijn OS FL70 4takt motor)
5. Knikker wat extra olie bij.

Hmm, het ziet er naar uit dat jij lekker aan het knooien bent. Water is echt uit den boze. Ik heb een drum methanol staan en als ie na 4 jaar bijna leeg begint te geraken merk ik al dat de methanol slechter werkt door het aangetrokken vocht. en dat is echt net veel....
Spiritus is een mengsel van ethanol , methanol en water. Water is al verbrand en ethanol heeft en andere lucht/brandstof verhouding adan methanol. Werkt dus ook niet goed.
Koop nou maar gewoon brandstof in de winkel, das veel beter voor je dure motoren.

Steven.

Ik heb al even 20 gallon 30% klaar staan voor het voorjaar .. maar je kunt 30% nitro van optifuel 5 liter kan 34 euro in belgie en dit is goed verkrijgbaar.. al die opnaaierij jaagt alleen al de prijzen om hoog. Je moet gewoon met een aantal mensen groot inkopen dan is alles haalbaar en zul je je nog verbazen wat er allemaal te regelen valt. We hebben pas een grote inkoop aktie gedaan op 3dhelifreakz.nl en we hebben 100 gallion 30% n besteld en deze word volgende week al geleverd. Zoals het er nu naar uitziet is dit de manier om aan brandstof te komen , de modelbouw winkels hebben te veel kosten om de brandstof hier te krijgen en vinden het ook een behoorlijke investering om het op te slaan en daar kan ik me dan ook wel wat bij voorstellen. Dus ik denk dat het gezamelijk inkopen van grote aantallen voordelen opleverd. Binnenkort gaan we weer inkoop plannen .. dus misschien wel interessant om dit te volgen.

Back