werken alle servo's op 401?

Hallo

Ik heb een futaba GY401 daar zit S9254 bij. nu ga ik deze gebruiken op mijn trex450 dus is de servo te groot.

Ik heb nog een no-name digitale servo liggen alleen het vreemde is als ik deze aan sluit op mijn gyro werkt hij niet. servo is verder goed.

Als ik hem loskoppel terwijl de accu spanning aan staat en weer terug steek werkt hij wel. Zet ik de accu spanning daarna af en aan dan werkt de servo weer niet. na loskoppelen gaat deze wel weer werken.

Ik heb ook nog een analoge servo deze heeft er geen last van.

Zijn er dus servo's die echt niet werken met een gy401?
graag advies.

laat maar ...

Laatst bewerkt door een moderator:
D'r zit een handleiding bij je 401. Pak die erbij. Lees het stukje over digitale servo's (DS mode switch) ;)

Natuurlijk heb ik de DS mode geprobeerd.
dat maakt geen verschil.

en ja natuurlijk staat er in de handleiding dat je eigenlijk alleen futaba S9254 servo's moet gebruiken.

ik weet wel welke servo's wel werken en welke er goed zijn ( forum staat er vol over)maar ik was gewoon nieuwsgierig of bepaalde servo's of types echt niet werken.

Het heeft te maken met de puls dacht ik. Als je een BLS251 zou aansluiten dan gaat dat ook niet werken. Bij sommige gyro's (Spartan) kan je dat kiezen in het menu.

Ik denk dat de servo die jij aan wil sturen met de 401 op een puls werkt die de 401 niet gebruikt.

De meeste servo's gebruiken de standaard pulsebreedte.
Ik denk dat nonames dit zeker zullen doen.

DS->uit
Delay > 0

Dan zou hij het moeten doen.
Je moet de 401 wel altijd in Heading Hold mode opstarten (AVCS)

Hallo,
Had dat ook,en dit met een goedkoop rond de 9€ ,e-sky digitaal servo.Dus weg met die servo voordat de 401 het laat afweten.
Groeten.

Back