werken met aluminium

hallo

ik ben nieuw in de modelbouw en ben vanalles aan het proberen zo ben ik nu bezig met een rc trekker te bouwen,
nu wil ik graag dingen eraan gaan maken met aluminium
nu zie ik prachtige dingen hier wat er gemaakt wordt en iedereen mag trots zijn op wat hij\zij maakt.
nu is mijn vraag hoe je aluminium met elkaar verbind is dat het door te lijmen of colderen of lassen
het kan allemaal maar ben wel nieuwschierig hoe de meesten het doen wat het makkelijkste is
wil het graag zelf leren heb al gezocht in de forum maar kan zozeer niet vinden hoe je het verwerkt hopelijk zijn er mensen die me er antwoord op kunnen geven of advies

Denk dat twee componenten lijm op deze schaal het makkelijkste werkt.
Anders met TIG lassen, andere dingen zijn denk ik te grof.

en als je het nu moest me boutjes en anders met blindklink nagels of zodat bageraar zegt met tig of ander las process mig of 2 componenten lijm maar zal dit het wel houden

AL75.... ( www.al75.de )

Een soort aluminium soldeer/las materiaal wat je met een gewone hobbybrander en een oude schroevendraaier verwerken kunt.

Je moet de slag even leren maar het is absoluut niet moeilijk en levert redelijk sterke verbindingen.

Groet, Bert

lijmen is inderdaat de beste optie voor de modelbouwer tig of mig lassen gaat naturlijk wel maar tenzij je toegang hebt tot een las aperaat op je werk of zo wel erg kostbaar want je hebt een lasaperaat nodig welke niet aleen gelijkstroom kan lassen maar ook wissel stroom en de meeste lichte lasgelijkrigters/trafos voor thuis gebruik kunnen dit dus niet aleen de durdere modellen van de grote merken op las gebiet hebben dergelijke aperaten

boven dien is het lassen van alu iets wat je echt in de vingers moet hebben het is erg lastig om dit jezelf aan te leren er zijn zelfs goede lassers die het lassen van alu niet kunnen

hou het dus liever bij lijmen wand een goede lijm verbinding is sterker dan een stechte las

Of solderen met dit:
soldeer-staven-gg-9.jpg