werken met hot glue

hallo,

aangezien mijn servo's in men rolroeren lossen(heb enkel dubbelzijdige tape gebruikt).
Zou ze goed willen vastzetten en heb hier een lijmpistool liggen.
Maar hoe moet ik te werk gaan hiermee?
Ik heb totaal geen ervaring met hot glue en alle tips zijn welkom(servo's in tape wikkelen ofzo???).
En die lijm als die te vloeibaar is kan die toch in de servo kruipen??

mvg sven

hee je moet gewoon je servo inpakken in tape over alle naden zodat de lijm er niet tussen kan komen dan moet je een paar druppels lijm op de plek in de vleugel smeren heel even 2 sec wachten vanwege de hitte (ik weet niet hoe heet die lijm bij jou word maar bij mij verbrand je je er gewoon aan) en dan goed op de plek vast drukken omdat schuiven bijna niet meer mogelijk is

veel suc6 ermee, ik weet trouwens niet waarop je gaat lijmen maar je moet op passen met schuim daar kan het wel eens doorheen smelten

Matthijs

hej bedankt voor het verplaatsen:)
en maatiej bedankt voor de tips!
Het gaat dienen voor mijn EasyGlider(elapor dus).
Die dubbele tape doet zen werk niet echt :lol:
Ga ik dat straks even doen tape gewoon in plastice tape doen tot aan het voorziene gaatje voor de servo te bevestigen:)
En niet teveet gebruiken is misschien altijd het beste,niet?:)
Hot glue is de beste oplossing toch voor je servo's vast te zetten veronderstel ik???
ps:het is een 45watt pistool misschien weet je daar iets meers mee:)

mvg sven

Over dat wattage weet ik ook niet veel maar ik zou t gewoon op een stukje proberen ik heb mijn servos in men EG gewoon met klitteband vast gemaakt maar die servos zaten er zo strak in dat ze uit zichzelf al bleven zitten. En ik zou idd niet teveel van die lijm gebruiken

Lijm pistool is het schlechste wat je kan nemen om te lijmen in de vliegtuig modelbouw.

Om servo´s vast te lijmen neem Ik aquarium silicoon, de ondergrond maakt niks uit.

Mvg Johan

oei,ik heb net men servo's vasgezet met hot glue(lijmpistool)

dit zorgt toch voor geen problemen veronderstel ik?:s

mvg sven

Bij een vliegtuig als een easyflider of mijn minimagister, is het echt niet slecht om je servo's met hete lijm vast te zetten, door de goede passing willen ze er toch al niet meer uit, en een drupje voor de zekering is altijd goed, ik heb de servo's van mijn minimag ook vastgezet met hete lijm, en die zijn er naar een jaar nog niet uit gekomen :lol:

Volgens mij is dit ook wat Multiplex hiervoor adviseert. Hot glue is geschikt om te borgen maar zeker niet om iets goed vast te lijmen

plotterwelt zei:
Lijm pistool is het schlechste wat je kan nemen om te lijmen in de vliegtuig modelbouw.

Om servo´s vast te lijmen neem Ik aquarium silicoon, de ondergrond maakt niks uit.

Mvg Johan

waarom is het dan eigenlijk slecht iets blijft er toch gewoon mee vast zitten en natuurlijk snap ik dat je niet je hele vliegtuig in elkaar moet zetten met hot glue

Hot glue lijmt heel oppervlakkig. Met schuim heb je kans dat alleen het bovenste laagje materiaal aan je servo plakt. Een lijm die wat dunner is vloeit meer in de structuur van het schuim en geeft dus betere hechting.
Als je servo's met tape zijn ingepakt dan kan je net zo goed twee-componentenlijm gebruiken of schuimlijm. Alleen, met schuimlijm weet je niet precies waar het terecht zal komen... (net een hinderlijke ervaring mee gehad met mijn Sportwing, dat kostte 1 servo, en toen heb ik ze allebei moeten vervangen want je wil wel een beetje gelijke uitslagen...)

Bart Doets

Maarja, als je de servo's met hot glue vast zet, zitten ze spelingsvrij want het vult goed, en later valt het makkelijk van de servo af te halen, dus her te gebruiken, en omdat hij het in het schuim trekt, kun je het ook makkelijk van het schuim af halen, en zijn servo wissels dus mogelijk zonder je schuimpje te mollen.

Back