werkende rolkooi

ik ben bezig geweest met koper buisjes en soldeerbout om een rolkooi te maken maar het lukt me voor geen meter , zo op het eerste oog ziet het er mooi uit maar het is niet bepaald stevig , tin blijft niet goed zitten op het koper dus als hij over kop zou gaan zou de soldering breken... iemand een tip voor me ?

Misschien een idee om hem in staal te bouwen? Heb er zelf eentje gemaakt voor op mijn Monsterbeetle. Is super sterk. Alleen een beetje meer gewicht.

je hebt van die 2 componenten epoxy voor metaal. Herstellingen in verwarmingsleidingen en dergelijke. Dat kan misschien dienen?
tamiyafreak: eerst je koper wat opschuren en voldoende ware soldeerbout zou moeten lukken, maar sterk zal het niet echt zijn denk ik.

K:\DCIM\100CANON\IMG_0460.JPG

nu lukt het perfect !! moest gewoon wat soldeervet gebruiken maar nu gaat het super

bij mij is het prima gelukt , ik heb gebruikt :

4 mm koperen buisjes
60/40 soldeertin
soldeervet ( heel belangrijk )
60 W soldeerbout

Koper uiteinden onder hoek uitsnijden zodat je groot opp hebt om over te solderen , dan goed schuren vervolgens goed ontvetten.
dan soldeervet erop ( 2 druppeltjes ofzo ) en 30 sec. verhitten ( tot het begint te kleuren ) dan doe je tin ertussen.

kijk mijn resultaat maar : (nog niet af )

[64186] tamiya-mini-m03-tuning-flipfront-rolkooi-1-12-blok

En ik heb het voor te testen eens op de grond laten vallen in het begin het is echt mega stevig al helemaal als de kooi compleet is !

Laatst bewerkt door een moderator:
Back