Werking Tamiya tank

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door picklewars, 7 okt 2020.

  1. picklewars

    picklewars

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Breda
    Aan het begin van de corona lockdown een Tamiya Jagdpanther gekocht als vrijetijdsbesteding. Uiteindelijk minder tijd voor gehad en nu pas klaar met bouwen.

    Gisteren de laatste electronica van de loop geïnstalleerd. Na alles aangesloten te hebben was ik toch wat teleurgesteld over de werking van de loop. Alles nog eens gechecked en opnieuw vastgezet, maar oogt allemaal fragiel en breekbaar.
    De loop gaat wel op en neer en links/rechts, maar af en toe met de nodige moeite. Regelmatig ratelen de tandjes over elkaar of is de beweging onregelmatig (snel-langzaam-snel).
    Bovendien zit er geen automatisch eindpunt op wat ook weer resulteert in tandjes knarsen... Als je het eenmaal weet is ermee te leven, maar geweldig vind ik het niet. Vind dat er ook vrij veel speling zit op de verbindende delen (bevestiging motortjes op dun kunststof, losse stangetjes, veel vrijloop op de eindoverbrenging....).
    Dit vind ik overigens ook bij de bevestiging van de torsieveren (rammelende metalen plaatjes). Ook viel me op dat deze tank, vooral aan de voorkant, erg laag ligt, zeker t.o.v. de voorbeelden die ik op internet zie....

    Mijn bedoeling was de tank te bouwen en daarna te verkopen (het bouwen vind ik leuk maar heb verder niks met tanks). Daarom moet alles uiteraard wel werken zoals het hoort. Dus daarom de vraag : zijn deze problemen er over het algemeen altijd en/of verwacht ik teveel ?
    Genoeg voertuigen gebouwd de afgelopen 30 jaar, ook Tamiya, waaronder diverse Tamiya trucks, maar daar nooit dergelijke (kwaliteits)problemen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina