Werkschependag vraagjes

Hallo allemaal,

De klok tikt langzaam door, en mijn nagels worden steeds korten door het gebijt :wink: .
De grote dag komt steeds dichterbij, en om kort te gaan ik weet niks :!:
Hoe gaat zo'n dag in zijn werk.
Stel ik neem mijn boot mee, krijg ik dan een plaatsje toegewezen om haar te displayen, en dan.... :?: :?: :?:
Moet ik de hele dag bij mijn schip blijven (wegens diefstal, zie het andere topic over diefstal), ben best wel benieuwd naar de schepen van bijv. Roel en Kor van Essen, en die van Droopy'ke.
Wordt ik niet als een flippo beschouwd als iemand mij een vraag stelt en ik weet het antwoord niet.
Ik denk dat het best wel relaxed is voor de nieuwkomer, als de DIEHARDS enige uitleg hier geven hoe zo'n dag verloopt.
Zelf ben ik zo langzamerhand behoorlijk nerveus voor de dag, en hoe die verlopen zal :oops: (ben toch echt een nieuwkomer)

Greetings,
Luit

Luit....relax...

modelbouwers onder elkaar...maak je geen zorgen. Als je aankomt bij het watertje in biddinghuizen zal je geen plaats toegewezen krijgen, we zullen tafels buiten zetten waar de schepen op komen te staan en waar je precies kan laten zien wat je zelf wil. En, niemand weet alles, dus als je geen antwoord weet op een vraag...nou en, als het maar gezellig is. en ook dat diefstal gebeuren, persoonlijk heb ik bij ons op de club met open dagen of dingen als dit nog NOOIT iets wat ook maar ergens lijkt op diefstal meegemaakt. De meeste mensen kennen elkaar, en weten wie er wel en niet bij dat zooitje gekken hoort met die bootjes. Echt, relax en verheug je er gewoon op :lol:

tot dan

(Surinaams accent) "Relax man, relax weetjewel..."
Luit, het enige wat je mee MOET nemen is een goed humeur. Ook al neem je je boot niet mee (wat jammer zou zijn) je bent van harte welkom. Enne... stomme vragen bestaan niet, hooguit stomme antwoorden!
De werkschependag (net als de forumzeildag trouwens) is er juist voor om
A) elkaar eens persoonlijk te leren kennen, i.p.v. achter het beeldscherm
B) van elkaar te leren, elkaar je modelbouwtrucjes te laten zien... "Hoe heb jij dit of dat opgelost?" en zo.
Persoonlijk ben ik heel benieuwd naar de PARAT van Adam; zelfde model, alleen heeft hij weer andere oplossingen...
M.b.t. diefstal: wij zitten op een terreintje wat afgesloten is middels een hek en een poort. Vaargroep Flevoland organiseert nu al 20 jaar open dagen en daar is nog nooit wat gestolen, volgens mij. Bovendien: als je een model hebt wat groot is, heeft een potentiele dief een driedubbele hernia voor hij de poort uit is... :wink:
Gewoon komen! Vorig jaar stonden er ook modellen waar meer dan 1.000 uur in zater gebroederlijk naast modellen die op een achternamiddag in elkaar gezet waren... Who cares?
Het gaat er om dat je lol in je hobby hebt. Het is geen schaalwedstrijd.
En varen wanneer je frequentie vrij is! Samen een object slepen ('t is tenslotte een WERKschependag) of lekker rondtoeren met je boot.
Ik bouw nu zo'n 20 jaar scheepsmodellen en leer elke keer weer bij!
Gelukkig maar... anders werd het leven wel heel erg saai.

Ik hoop dat je nagels nu rust hebben. :lol:

Roel

:lol: Even voor de duidelijkheid:
Deze beide antwoorden zijn absoluut onafhankelijk van elkaar geschreven...
Kor boven op zijn kamer, ik beneden.
En ja, wij hebben wat genen gemeen...

Roel

Hoi,

Ik ben ook een volslagen nieuwkomer :wink:
en vorig jaar naar de werkschependag in Den Haag gegaan.
Voor het eerst daar met mijn boot gevaren tussen andere modelschepen,
sindsdien is ze ook niet meer in het water geweest :cry:
(dus nog even oefenen voor 20 mei :) )
Maar het liep allemaal heel relaxed, net als Roel en Kor hierboven volstrekt onafhankelijk van elkaar....... schreven.
En dat zal dit jaar ook wel weer zo zijn denk ik.

dus gewoon komen, bootje mee, op een tafel neezetten en lekker kletsen met die andere mensen die voor deze ene keer achter de PC vandaan zijn gekropen.

ciao, Ronald

Luit luit, wij modelbouwers zijn allemaal even gek.
Als wij gaan varen met onze pronkjuweeltjes, laten wij de leken op dit gebied gewoon praten, met opmerkingen zoals, zit die ouwe lul weer met zijn bootje te spelen.
Deze mensen weten niks van uren van bloed zweet, tranen, hoofdbrekens, en de kapitalen die onze speeltjes kosten.
Kom gewoon naar de werkschependag, je zal veel horen, pik voor jou het belangrijke eruit, een dome vraag bestaat niet, dus stel vragen als je iets weten wil.
Als je er bent zal ik je vertellen wat een dome vraag is.
Neem een goed humeur mee en laat je zenuwen thuis, want die heb je niet nodig.
Ik ben trouwens lid van dat cluppie in Biddingtown net zoals Roel en Kor.

Groet en tot ziens Ruud Petersen.

hallo

zelfs twee belgen zo gek gekregen om de trip te maken
moet je niet vragen wat er gelobbyt is geworden

we brengen een tentje mee wat duik en andere boten en een koffer vol goede zin

als er mensen zijn die je vervelende vragen stellen dan doe je gewoon een uitleg geven zoals een minister (die begrijpt ook nooit iemand)

en relax heu ergens een coffiesjopje in de buurt of zo ???????????

nee modelbouwers ondereen dat zit wel snor
ik breng alarmpjes mee die plak ik in mijn boot en die maken een helse herrie maar ik denk dat mark daar wel genoeg kan van demonstreren want hij vergeet ze nogal eens af te zetten met alle gevolgen vandien

sportieve groeten raf

Back