werpmodellen

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door still there, 1 feb 2011.

  1. still there

    still there Guest

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] ik heb deze winter gebouwd[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. still there

    still there Guest

    ik heb deze winter dus gebouwd, en het gebruik van het forum is me nog niet helemaal eigen, bouwen wel...
     
  3. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nijmegen
    Tjonge! Dat ziet er allemaal indrukwekkend uit! Goed bezig!!!
    Ik ben erg benieuwd naar de vliegervaringen met de verschillende modellen. En dan vooral de DLG's.
    Oh, en hoe hoog lanceer je die kist met het holle profiel?

    Greetz,
    Jurgen
     
  4. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Dat bouwen zit inderdaad wel goed, dat is een indrukwekkende vloot die je daar hebt liggen.

    Wat betreft het forum doe je het toch ook niet slecht? Twee tips:
    - niet dezelfde plaatjes in twee threads plaatsen, maar ik snap dat dat nu te maken heeft met het uitvinden van hoe een en ander werkt.
    - als je tekst en plaatjes hebt even een "enter" na de tekst en na het plaatje zetten, dan staat het mooi onder elkaar.

    Ik hoop nog veel berichtjes van je te zien!

    Groetjes,

    Wout
     
  5. still there

    still there Guest

    dank voor de tips.
    ik denk dat ik het holle profiel 25 30m omhoog kreeg. het mooie was dat hij op het einde van de steigvlucht langzaam vertraagde en zo rustig plat kwam te liggen, en dan zn bocht indraaide. de kist is niet meer een koe heeft hem te grazen gehad. de holling begon wel pas, laat me zeggen, na de ligger.
     
  6. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Was dat een Eggleston profiel? Zo'n profiel ziet er wel bijzonder uit, de eerste helft van de onderzijde is best wel bol. Voor HLG's lijkt het wel heel goed te voldoen. Jammer dat die koe zo'n goed smaak had...
     
  7. still there

    still there Guest

    Dat was geen eggleston profiel, toen ik eerst van dat profiel hoorde,enkele jaren terug, heb ik het principe in een chuck verwerkt. dwz snel ad voorkant en langzaam maken nr achteren.
    als je hoger wil komen en nog behoorlijk wil vliegen is het eggleston profiel een goeie oplossing. oudere mannen bunten die kisten nr90m heb ik gehoord.
     

Deel Deze Pagina