werpvliegtuigje plan gevraagd

• Topicstarter Topicstarter glowingeddy
  • Startdatum Startdatum
G

glowingeddy

Guest
Ik vlieg nu een tijdje met een easystar en daarbij staat mijn kleine neefje van 3 jaar soms te kijken. nu vind die dat reuze interessant en er komt vaak de opmerking "ik ook" maar ja zon kleine man zullen we nog maar even niet aan de knuppels zetten.

hierbij kwam het idee dus ook om een klein simpel werpvliegtuigje te snijden uit balsa of depron die toch redelijk zweeft, nu heb ik hier gezocht maar ik krijg niet echt iets gevonden.

iemand toevallig een idee?

Waarom niet gewoon een graupner mini discus of MPX fox kopen? Kost weinig, en daarin kan je zelf altijd nog RC inbouwen ;)

Voor die Fantra moet je eerst uitgebreid de geschikte software opzoeken... een Fox is natuurlijk heel geschikt, maar met een plaatje 3mm depron kunnen jullie samen uren pret hebben - ik deed het vroeger met 1,5 mm balsa, maar depron is beter & goedkoper:

Snij (of knip!) romp, vleugel en stabilo uit en plak het aan mekaar met Uhu Hart. Houd rekening met een instelhoek van een graad of zo, en bevestig een stukje lood aan de neus voor het zwaartepunt. Begin met iets eenvoudigs (Cessna model, of EasyStar) en het wordt al gauw een uitdaging om de gekste dingen te laten vliegen.
Alle modellen zijn denkbaar (zoek bijv. eens op Youtube naar "walkalong glider"); span tussen 10 en 30 cm, vliegende vleugels, canards... heel leerzaam (hoewel dat misschien nog niet terzake is voor een driejarige) en vooral hartstikke leuk.

Ik denk dat een driejarige nog niet echt aan een "kwaliteits" (zweef)vliegtuig toe is ...

Bij de Wibra/Zeeman maar ook bij speelgoed/modelbouwwinkels hebben ze regelmatig van die op piepschuim geprinte vliegtuigjes van 20-25 cm spanwijdte ... als je ze met een beetje aandacht in elkaar steekt en balanceert vliegt dat ook nog best leuk ... en je bent in de meeste gevallen voor minder dan één Euro klaar ...

al bedankt voor de links! inderdaad een foxje oid is wel aardig maar aangezien ik flink wat depron platen heb liggen zou het natuurlijk net zo makkelijk zijn om er 1 zelf te snijden.

de Fantra is een beetje teveel van het goede maar die gliders van rc powers zijn zeker de moeite waard

Felix erg leuk, voor groot en klein.
Mijn dochters spelen/werpen/smijten met de kleine Felix en ik heb een grote verbouwd naar rc, alles vliegt erg leuk en ze kunnen geweldig stuiteren.

Back