West Wings Skylark

Zo staat het rompje er ondertussen bij (58 gram):

full

Voorste spantjes beetje aangepast, en zo kan de accu (101 gram) mooi ver voorin de neus. :)

full

Een eerste test suggereert dat er bijna geen lood nodig zou hoeven zijn. :p

We gaan het (tzt.) zien . . .

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een kleine update.

Ben een hele tijd bezig geweest om dit netjes te krijgen . . .

full

In totaal 4 kleine magneetjes (5 * 2 mm). Die in het kapje moeten net iets hoger zitten dan die in de romp . . .

full

Maar dan begint het toch al wat te lijken. :D

full

jan.

Vordert langzaam. :mad:

Ik wil in de neus toch ruimte voor loodjes maken.

Ben nu zover.

full

full

Er ontstaat dus een ruimte. Wat heet: er ontstaan twee ruimen.

Wat is nou (behalve een soort van dopjes (zie mijn kleine Swallow) en het schroefje zoals we dat in stelringetjes tegenkomen, in een klein gaatje gedraaid), nog meer een mooie methode om zo'n ruime af te sluiten, zodanig dat die ook nog weer makkelijk geopend kan worden? :confused:

Dank.

jan.

Ruwbouw romp is zo ongeveer klaar, dus tijd voor de vleugels.

Niet erg spectaculair.

full

Maar wel een vraag.

Op de tekening staat dit.

full

Washout/Schränkung/tipverdraaiing. Ken ik. :cool:

Vraag 1.
Moet het aileron (hoe licht dan ook maar) ook z'n eigen verdraaiing krijgen? :confused:

Vraag 2.
De construction notes oid. hebben het over folie als scharnier. Ik heb dat nog nooit toegepast, hou eigenlijk meer van gewone scharniertjes.

De voorzijde van de aileronstrip is welgeteld (gemeten) 4,5 mm. hoog.

Kun je daar nog mini Robart scharniertjes, of gewone platte scharnieren in kwijt?

(Lijkt mij wel, eigenlijk).

Graag uw mening.

Dank!

jan.

Lekker bezig zo Jan wordt een leuk zwevertje.

vraag 1 ; is een goeie vraag maar lijkt mij niet de verdraaing zit namelijk niet in de ribben/onderdelen maar in het geheel de vleugel dus. Maar eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan.

vraag 2 ; gaat perfect hoor een folie scharnier heb dat al op veel modellen toegepast voor zowel hoogte, rudder als Rol.

Ton

De voorzijde van de aileronstrip is welgeteld (gemeten) 4,5 mm. hoog.

Kun je daar nog mini Robart scharniertjes, of gewone platte scharnieren in kwijt?
.

Zou ik niet doen.
Gewoon de hele zaak folien en tesa plakband over de hele lengte als scharnier gebruiken.
Boven en onder.

En over de washout: gewoon op de bouwplank met met 3 mm onder de achterlijst. Dan krijg je vanzelf de gewenste washout.
Overigens zal het kistje niet heel kritisch vliegen dus ik zou er niet te zwaar aan torsen

Gewoon de hele zaak folien en tesa plakband over de hele lengte als scharnier gebruiken.
Boven en onder.

Boven en onder? :confused:

Weet je het zeker? :?

Heb je daar een schets van?

Svp. geen huishoud Tesa.

Nee. Maar, wat dan wel?

Ik moet eerdaags een knoop doorhakken: als ik geen folie ga gebruiken, ga ik sleufjes in de lijsten slijpen. :yes:

Dat gaat met een slijpschijfje in de boorstandaard heel mooi:

full

jan.

Dank voor alle tips en instructies.

Nou is de meegeleverde eindlijst (die ook de aileron wordt) van het type waarbij de voorkant haaks op de onderkant staat (een langgerekte driehoek met één hoek van 90°).

Dan wordt de beschreven/getoonde methode al wat lastiger, lijkt me. :?

Maarten zei:

Zou ik niet doen.

Over het werken met scharniertjes.

Waarom eigenlijk niet? :confused:

('t Is allemaal niet heel belangrijk, maar ik vind die scharniertjes eigenlijk wel prettig, op de een of andere manier. :oops:)

jan.

Dank voor alle tips en instructies.

Nou is de meegeleverde eindlijst (die ook de aileron wordt) van het type waarbij de voorkant haaks op de onderkant staat (een langgerekte driehoek met één hoek van 90°).

Dan wordt de beschreven/getoonde methode al wat lastiger, lijkt me. :?

Maarten zei:

Over het werken met scharniertjes.

Waarom eigenlijk niet? :confused:

('t Is allemaal niet heel belangrijk, maar ik vind die scharniertjes eigenlijk wel prettig, op de een of andere manier. :oops:)

jan.

Ad1: met een Davidschaafje kan je de voorkant / onderkant van het rolroer afschuinen.

Ad2: je krijgt met een tapescharnier een strakkere aansluiting van het rolroer op de vleugel

Ad1: met een Davidschaafje kan je de voorkant / onderkant van het rolroer afschuinen.

Ad2: je krijgt met een tapescharnier een strakkere aansluiting van het rolroer op de vleugel

En omdat het tape de spleet afdicht is het aerodynamisch ook een stuk beter.

Ik had op een indoor depron model rolroerscharniertjes met stukje glavezeltape gemaakt. Toen deze losgingen (veroudering) heb ik ze vervangen door tapescharnieren over de hele lengte. De rolsnelheid met de tapescharnieren is daarna bijna verdubbeld.

Max

Uit de afdeling 'het bloed kruipt waar het niet gaan kan':

full

Ik ga toch voor de 'Hohlkehle'.

Priegelwerk en lastig om het mooi te krijgen, maar ik ga het toch proberen. :yes:

jan.

Het ligt hier even stil: de Super 60 omgebatterijt naar 2.4 (servosnoertjes solderen . . . :mad:) en ik probeer een ARTF Amigo IV voor zondag klaar te maken.

'ARTF', maar voor ik er mee klaar ben . . . :eek:

jan.

Back