Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dat zeg ik Jan, het was een aanbieding.
Maar zo'n aanbieding zal er vast nog wel vaker komen.
Zelf bouwen doe ik al jaren niet meer, zonde van mijn tijd, grote houten modellen liet ik bouwen bij een mannetje en voll gfk is geen echt bouwen te noemen.
Wat de Swallow betreft, die is bij Conrad te koop voor 28 EUR, heb ik denk ik 2 mnd geleden nog besteld. Denk niet dat die ooit nog 19 EUR wordt. Zou 'm niet afwachten GJ. Klein voordeel, je kunt 'm gewoon bestellen in de Nl. Als je er nog een servo bij besteld oid, dan heb je ook geen verzendkosten.
Hoi Jan,
Zelf heb ik alleen ervaring met Oracover.
Verwijderen gaat zonder problemen.
Wel gebruik ik mijn heteluchtpistool waarmee ik de smeltlijm eerst zacht maak en dan de folie met beleid er aftrekken.
Papier (tissue) is prima, zolang je op gras vliegt.
Anything else en je blijft gaten repareren.
Wat al enorm helpt is eerst met zelfklevende mylar (doculam?) en dan tissue er overheen voor de torsiestijfheid en het uiterlijk. (kijk daarvoor even in de posting van HBzweef over zijn Muiderkrinkeltje).
Plastic op vintage(+ alike) is geen gezicht. Ik weet het, boter... hoofd... Dandy... solarfilm. Die durf ik niet nog eens half te slopen.
Het is een ding met geschiedenis, waar ook die folie in past.
Maar nieuw gaat er bij mij geen plastic meer op als toplaag...
Ik googelde wat op balsaloc en kwam toen op een of ander forum een stel Engelsen tegen, die de mogelijkheid bespraken om balsaloc te vervangen door verdunde witte houtlijm.
Geprobeerd, en het lijkt of het redelijk plakt.
Niet dat het er met geen mogelijkheid meer af wil, maar voor dit doel misschien wel goed genoeg . . .