Volgende komt uit mijn de polisvoorwaarden:
3 Motorrijtuigen
Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade die veroorzaakt is met of door een motorrijtuig dat de verzekerde in eigendom heeft, bezit, houdt, bestuurt of gebruikt. Op deze uitsluiting gelden de volgende
uitzonderingen:
a de aansprakelijkheid van de verzekerde als passagier van een motorrijtuig;
b de aansprakelijkheid van de hierna genoemde verzekerden voor schade die door huispersoneel is veroorzaakt met of door een motorrijtuig waarvan het huispersoneel houder of bezitter is zonder dat een andere verzekerde er houder of bezitter van is;
Het betreft de verzekerden die genoemd zijn in:
artikel 1 lid 1 onder a: u,
artikel 1 lid 1 onder b: de echtgenoot of echtgenote,
artikel 1 lid 1 onder c: de met hem in gezinsverband samenwonenden, en
artikel 1 lid 2 onder a: u,
c de aansprakelijkheid van de verzekerde voor schade door of met motorisch voortbewogen maaimachines, uitsluitend als de maximale snelheid 10 km per uur is en op afstand bediende modelauto’s.
De aansprakelijkheid die omschreven is onder a, b en c is dus wel verzekerd.
De dekking daarvoor geldt echter niet voor zover de aansprakelijkheid wordt gedekt door een andere verzekering.
Bij mijn verzekering bij ik dus wel gedekt.
en voor iedereen die het naar wil lezen: http://www.interpolis.nl/images/202D4_tcm163-136210.pdf
3 Motorrijtuigen
Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade die veroorzaakt is met of door een motorrijtuig dat de verzekerde in eigendom heeft, bezit, houdt, bestuurt of gebruikt. Op deze uitsluiting gelden de volgende
uitzonderingen:
a de aansprakelijkheid van de verzekerde als passagier van een motorrijtuig;
b de aansprakelijkheid van de hierna genoemde verzekerden voor schade die door huispersoneel is veroorzaakt met of door een motorrijtuig waarvan het huispersoneel houder of bezitter is zonder dat een andere verzekerde er houder of bezitter van is;
Het betreft de verzekerden die genoemd zijn in:
artikel 1 lid 1 onder a: u,
artikel 1 lid 1 onder b: de echtgenoot of echtgenote,
artikel 1 lid 1 onder c: de met hem in gezinsverband samenwonenden, en
artikel 1 lid 2 onder a: u,
c de aansprakelijkheid van de verzekerde voor schade door of met motorisch voortbewogen maaimachines, uitsluitend als de maximale snelheid 10 km per uur is en op afstand bediende modelauto’s.
De aansprakelijkheid die omschreven is onder a, b en c is dus wel verzekerd.
De dekking daarvoor geldt echter niet voor zover de aansprakelijkheid wordt gedekt door een andere verzekering.
Bij mijn verzekering bij ik dus wel gedekt.
en voor iedereen die het naar wil lezen: http://www.interpolis.nl/images/202D4_tcm163-136210.pdf
Laatst bewerkt: