Wetgeving/regelgeving commerciële vluchten

Beste mensen,

Daar ik graag in bijberoep met luchtfotografie zou willen beginnen vroeg ik me af of er op dit moment al enige wetgeving/regelgeving toegepast wordt in België.
Ik zie natuurlijk zelf dat er al een aantal bedrijven hier reeds mee bezig zijn.
Omdat ik in mijn vriendenkring een aantal makelaars heb zitten en deze hier wel graat in zien zou ik hier dus mee willen starten.

Ter info: ik vlieg al zo'n 6 jaar met allerhande vliegtuigen en drones dus aan ervaring met vliegen en de hiervoor toegepaste elektronica ontbreekt het niet echt. (ook niet aan verantwoordelijkheid ;))

Thanks in advance!

Ik heb me gisteren suf gezocht op het forum hoor...
Ik heb het specifiek over België en zoek eigenlijk iemand die op dit vlak al enige ervaring heeft.
ILenT lijkt me nog steeds een Nederlandse instantie.
Ontheffing van Inspectie Leefomgeving en Transport is in België niet actief.

Wat ik wel lees bij Taalkeuze | Choix de langue | Sprachauswahl | Language Choice

Commerciële activiteiten met een UAV (Unmanned Aerial Vehicle), ook UAS (Unmanned Aerial System) of RPAS (Remotely-Piloted Aerial Vehicle) genoemd, kunnen momenteel niet toegelaten worden in het Belgische luchtruim.

Dus op welke manier zijn alle commerciële bedrijven die deze activiteit uitoefenen dan in regel?

Trouwens zitten wij nog steeds met een wetgeving d.d. 1994 ...

Ook dat staat keurig in dat draadje hoor. Meedere malen zelfs

In België is het momenteel verboden commercieel te vliegen.
Zo simpel is het.
Bedrijven die dit momenteel wel doen vliegen illegaal.

Dus spreken we hier van een soort gedoogbeleid.
Wederom een mooi staaltje van Belgische wetgeving ;)
Ik neem dan wel aan dat deze bedrijven hun drones goed verzekering en een extra verzekering burgerlijke aansprakelijkheid hebben?

Beetje jammer dat onze regering op dit vlak een heel pak achter loopt.
Ik ben zeker voor reglementering, keuring en wetgeving laat dat duidelijk zijn.

Ik zal mijn licht eens opsteken bij BeUAS en mijn verzekering.

Dus spreken we hier van een soort gedoogbeleid.
Wederom een mooi staaltje van Belgische wetgeving ;)
Ik neem dan wel aan dat deze bedrijven hun drones goed verzekering en een extra verzekering burgerlijke aansprakelijkheid hebben?

Beetje jammer dat onze regering op dit vlak een heel pak achter loopt.
Ik ben zeker voor reglementering, keuring en wetgeving laat dat duidelijk zijn.

Ik zal mijn licht eens opsteken bij BeUAS en mijn verzekering.

Nogmaals dit is allemaal al een keer besproken in het regelgevingen draadje.
Ik stel voor om daar verder te gaan

Back