Whoeps, sorry asfaltrockers! Om op ons forum links te kunnen plaatsen moet je eerst minstens 7 dagen

Cheeta

Forum veteraan
Whoeps, sorry asfaltrockers! Om op ons forum links te kunnen plaatsen moet je eerst minstens 7 dagen als geregistreerd lid ingeschreven zijn. Je bent nu sinds 0 dagen lid. Nog even geduld nog. Dit alles om spammers en misbruik van de site te voorkomen.

Wat is dit voor iets raars???
Dit helpt dus echt niet tegen spammers en belemmerd nieuwe leden er alleen maar van om bouwverslagen te starten.

kan iemand dit beter motiveren???

heb een test account aangemaakt omdat ik hier door iemand anders op werd gewezen.

kan iemand dit beter motiveren???

Pardon??? Ik denk dat er toch prima word gemotiveerd waarom dit is...

Van de andere kant heb je wel een punt, ik zal dit her-overwegen.. Ik ben met een combinatie van zaken bezig om spammers aan te pakken.. Tot nu toe met succes.

Robert

nou een spammer die dus al de registratie code omzeilt is een menselijk persoon in 99% van de gevallen.

hier helpen dit soort maatregelen niet tegen.

een betere oplossing is om een vraag zoals wat is de naam van het forum of welk jaar is het nu op te nemen als afbeelding.

aangezien de codes tegenwoordig gescand en opgestuurd worden naar mensen die het invoeren en terugsturen.

op dit moment geeft dit meer belemmering dan bescherming.

*hmm volgens mij ook een idee om titels van een topic te begrenzen tot een x aantal letters. laat het nu even staan als voorbeeld

Ik heb me paar dagen terug aangemeld en wilde vanochtend al fanatiek aan de slag met een verslag maar mag helaas nog geen foto's plaatsen.
Nog paar dagen geduld voor mij haha :)

Toen ik me pasgeleden wilde aanmelden bij een forum, stond er onder de reguliere velden (forumnaam, wachtwoord etc.) nog een soort multiple choice vraag die ik moest aanvinken:
Deze vraag is ter beveiliging tegen spammers. Kies Nee als je geen spammer bent.
Had ik nog niet eerder gezien, ik vond hem wel origineel.

Toen ik me pasgeleden wilde aanmelden bij een forum, stond er onder de reguliere velden (forumnaam, wachtwoord etc.) nog een soort multiple choice vraag die ik moest aanvinken:

Had ik nog niet eerder gezien, ik vond hem wel origineel.
Oh, nog wel in betere variantel met: Wortel / Komkommer / Paprika. Dat slaat helemaal nergens op en is geen logica in te bedenken met een script. Wie veracht er nu "Klik op de groente als je geen spammer bent" en dan de keuzes Ja en de keuze uit willekeurig wortel, komkommer en paprika. Knappe script-kiddie die dat weet te herkennen zonder menselijk ingrijpen. ;)

Ik werk op mijn site in het geheim aan een eigen methode die een willekeurig aantal rondjes, vierkantjes en driehoekjes laat zien. De vierkantjes en driehoekjes zijn geroteerd in een willekeurige hoek (bij de rondjes valt het niet zo op :hammer:). De vraag is dan hoeveel rondjes, vierkantjes of driehoekjes er staan. Meest vervelende is dat de vraag ook in het grafische plaatje staat en alleen het tekstvakje ingevuld kan worden. Als je het plaatje zogenaamd deep-linkt krijg je alleen maar een paar schele ogen te zien. :rolling:

Lachen. Het gaat er natuurlijk om dat je het ze niet gemakkelijk maakt. En als je nu een account aanmaakt maar niet kunt posten is natuurlijk ook lastig voor spammers. Kom volgende keer maar terug is de boodschap :) Na een spamberichtje wordt je weer verwijderd en ben je weer een week verder. Best lastig als je veel wilt posten :)

Ook raddraaiers met dubbele accounts hebben niet meteen vrij spel ;)

Ik vindt dit een goede manier. (Nieuwe leden mogen niet meteen posten)

Niet alleen tegen spammers maar zeer zeker ook voor nieuwe leden (beginners) om ze de kans te geven om het forum eerst te lezen.

Als je kijkt dat er soms meerdere keren per week een beginner de vraag stelt 'met welk vliegtuig te beginnen' zonder dat ze de moeite nemen het beginners gedeelte door te lezen, dan is dit zeker een goede oplossing!

Groet,
Theo

Gewoon zo laten als het is. En zo'n ramp is het niet als je de eerste week geen links/foto's kunt plaatsen. Je kunt nog steeds vragen stellen en meepraten.

Alwin, wil jij even de titel inkorten, het ziet er niet uit.

Ik vindt dit een goede manier. (Nieuwe leden mogen niet meteen posten)

Niet alleen tegen spammers maar zeer zeker ook voor nieuwe leden (beginners) om ze de kans te geven om het forum eerst te lezen.

Je mag niet alle nieuwe gebruikers over een kam scheren hoor! ;)
Er zijn redelijk vaak beginnend gebruikers die aangeven dat ze eerst veel op het forum hebben rondgekeken en er pas daarna een account hebben aangemaakt. Het kan dus wel.

Aan de andere kant:
Dat je niet direct (veel) kunt plaatsen: ok, hopelijk een goed alternatief tegen spammers.

Met andere woorden:
het deugd niet, of je doet het niet goed
(zoals mijn moeder altijd zei)

En ik denk dat mensen die echt met een vraag zitten en geinteresseerd zijn, wel een klein tijdje willen wachten voor ze antwoord krijgen.

Dan mijn persoonlijke ervaring op dit gebied:
Ik ben bij redelijk wat fora geabonneerd. Bij slechts 1 ervan mocht ik pas in de "echte" forums plaatsen nadat ik me had voorgesteld in een apart gedeelte van het forum.
Omdat ik dat niet wist, kon ik dus niet gewoon plaatsen. Heb daarom een mod gevraagd hoe het zat en daarvan kreeg ik bericht wat ik moest doen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik kan nu daar dus ook gewoon plaatsen als elke andere gebruiker.

Wim

Op veel forums word het maken van een nieuw topic geblokkeerd tot je X aantal posts gemaakt hebt.
Je kan dit verder uitbreiden met een script dat kijkt of een post minimaal 10 woordjes bevat,
om er zo voor te zorgen dat iemand niet zomaar even 50 "filler" postjes maakt om voorbij die blokkade te raken.
Zo kun je met postjes je strepen verdienen, bijvoorbeeld bij 10 postjes mag je een plaatje plaatsen, bij 20 een linkje, en bij 30 een topic starten.

Het is niet waterdicht, maar je stopt er wel stompzinnige postjes mee,
en tegelijkertijd heeft een spammer ook meteen wat om op te kluiven.

En dat is waar het om gaat. Dat ze niet direct na aanmelden meteen het forum volplempen. Zie de afgelopen week, geen spammer meer hoeven te verwijderen :banana:

En dat is waar het om gaat. Dat ze niet direct na aanmelden meteen het forum volplempen. Zie de afgelopen week, geen spammer meer hoeven te verwijderen :banana:

Jammer, ik was net op zoek naar een paar nieuwe schoenen :banana:

Groet,
Theo

Bijna 100% van de spammers zijn bots die iets automatisch doen, om die reden zie je dus steeds meer een geblurred plaatje met een code die je moet intypen.

Een script op onze clubsite wordt ook regelmatig misbruikt, we hebben er van geleerd dat die bots niet de juiste keuze uit een pulldown menu kunnen halen maar altijd de 1e pakken. Een pulldown menu met vele "niet registreren" en daartussen 1 "wel registreren" zou een oplossing kunnen zijn.

Back