WIC fregat 17e eeuw

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door P.M.Bruijns Gallindo, 23 sep 2018.

  1. P.M.Bruijns Gallindo

    P.M.Bruijns Gallindo

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    recife
    Geachte leden van Modelbouwforum,

    Is er iemand die kent/ heeft of weet waar ik een tekening/ illustratie/ bouwplan/ model van een 17e eeuwse fregat kan vinden?
    Ik ben namelijk op zoek naar de afmetingen van dit soort schip. Of een voorbeeld hiervan. De bedoeling is om het schip Zutphen te bouwen. Dit schip is gebruikt door de Graaf Johan Maurits van Nassau om naar Brazilie te varen onder bevel van de WIC.

    alle info is van harte welkom,

    PM Bruijns Gallindo
     
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
  3. P.M.Bruijns Gallindo

    P.M.Bruijns Gallindo

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    recife
    Hoy Hans,
    Dank je wel voor het mee denken. Jammer, maar in de VOC site gaat het om een retourschip dat Zutphen heet. Daarnaast, rond die tijd, was dit schip in Asia, onder het commando van een andere kapitein.
    Ik zoek een fregat, natuurlijk het liefste Zutphen zelf dat naar Braziliƫ is gevaren en dat de Graaf Maurits van Nassau naar Recife heeft meegenomen in opdracht van de WIC.
    Toch super bedankt
     
  4. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik probeer in mijn boeken ook nog wat erover terug te vinden, en kwam op internet dit artikeltje tegen:
    http://www.historien.nl/het-leven-aan-boord-van-een-wic-schip/
    Ze spreken daar over jachten of fregatten van ongeveer 90 voet lang. Dit is ongeveer 30 meter.

    Wanneer ik meer info vind zal ik het hier posten.
     

Deel Deze Pagina