WID ( Water Injection Dredger) MERSEY van Oord. Scratchbouw

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Macrabbit, 8 mrt 2020.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... hoe schrijf je dat je iets baggermooi vindt...
    "Drek! Dat ziet er moddervet uit"
    Haha! Het wordt schitterend :worship:
     
    vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  2. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Adam. Begint al een beetje op de echte te lijken. Ondertussen ook al een aantal foto's van de Maas in de vaart in bezit. Geen mooi vaarbeeld maar straalt toch wel wat power uit.
     
  3. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je MicropropSport. Altijd een mooie tekst, ook in je verslagen. :)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. Jan Walpot

    Jan Walpot Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    26 okt 2007
    Berichten:
    1.210
    Locatie:
    Giessenburg
    Echt schitterend gedetailleerd Sjoerd.
     
  5. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Jan Walpot, bedankt voor je mooie reactie.
     
    Jan Walpot vindt dit leuk.
  6. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo,
    Weer een paar stappen gezet. Had de tussen wand al grotendeels gemaakt, nu verder mee gegaan. Er ontbraken nog diverse details en ook de railing moest nog worden aangebracht,

    P1010586.JPG

    Op de zijwand moet nog een deurtje gemaakt worden om de blusinstallatie af te kunnen sluiten. Zijn van die dingen waar je achter komt als je de foto's van de echte bekijkt..... Ook het grote luik bovenop niet eerder opgemerkt. Moet nog voorzien worden van scharnieren en knevels. Ook 5 LED TL lampen op dit gedeelte gezet. Na het spuiten worden de lampen er in gezet en de bedrading getrokken.
    P1010587.JPG

    P1010589.JPG


    En nog een overzichts plaatje. Nog wel een beetje een rommeltje in het voorin.:).
    P1010590.JPG

    Hier laat ik het weer even bij. Tot de volgende keer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Die boven foto is prachtig de karakteristieke neus maakt dit toch echt wel een heel fijne boot om te zien he nu heel die sluier erachter gaat het echt wel cool maken denk ik!
     
    vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  8. vGenLheftruck_Maarten

    vGenLheftruck_Maarten

    Lid geworden:
    4 jun 2020
    Berichten:
    591
    Locatie:
    Den Bosch
    Blijkbaar krijg ik geen meldingen meer. Maar interesse maakt dat ik je gewoon opspoor!
    Ik zag vandaag deze langskomen en dacht, zou dat wat voor jou zijn (is bedoeld als vraag hé, ik weet niet wat er speelt in je leven).
    upload_2021-4-29_11-59-9.png
    Een sleephopperzuiger op H2
     
  9. vGenLheftruck_Maarten

    vGenLheftruck_Maarten

    Lid geworden:
    4 jun 2020
    Berichten:
    591
    Locatie:
    Den Bosch
    Phoe, ik liep gewoon 2 bladzijde achter.
    Ok, de neus is anders, maar je mag een dame toch niet op haar neus beoordelen!

    Ik vind het een schitterend mooi schip, met al die details (en dan is schilderwerk OOK een detail!)!
    Ben benieuwd naar je volgende foto's.

    Ik keek net hier op de site naar de werking en bedacht me dat er dan veel werk voor je is in alle vaarvijvers. Daar komt ook alleen maar sediment bij.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2021
  10. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Bedankt voor de reactie Jan.
     
  11. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Maarten. Bedankt voor je reactie. Zou wat zijn als je met de hobby werkzaamheden zou kunnen verrichten die nog wat opbrengen ook. Als alles goed gaat zal ik wel kunnen laten zien hoe het systeem werkt, maar echt sediment verplaatsen zal in een vaarvijver niet verplaatst gaan worden vrees ik. Wat betreft de sleep hopper zuiger, dat gaat hem niet worden in 1:50. Wordt te groot. Ik merk dat ik er om die reden, steeds meer tegen op zie om mijn Union Sovereign uit te laten. Deze is ruim 1300 mm lang en moet wel twee trappen op en af. Ook het gewicht speelt dan een rol natuurlijk. Heb dan ook besloten om haar te verkopen. Daarnaast is een sleephopper zuiger niet bepaald het type schip waar ik wat mee heb zeg maar. Daarnaast heb ik nog 2 projecten liggen. In totaal nog voor een jaar of 3 a 4 werk denk ik.
     
    vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  12. vGenLheftruck_Maarten

    vGenLheftruck_Maarten

    Lid geworden:
    4 jun 2020
    Berichten:
    591
    Locatie:
    Den Bosch
    Dat is idd een flinke lengte op een trap met bochten.
    Succes met je komende projecten dan maar.

    Maar eerst natuurlijk succes met deze!
     
  13. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    weer een prachtig resultaat, de rommel voorin krijgt zeker nog wel een vast plaatsje zodat het wat overzichtelijker wordt. :)
     
    vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  14. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Marc, met die rommel gaat het goed komen hoor.
     
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haha... mooie rommel is niet lelijk. Als ik weer iets kwijt ben, of op de grond donderd... joel ik altijd... Chaos is orde... kosmische wijsheid... in het heelal van het bouwhok. Haha.
     
  16. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.595
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Zit er bij jouw in het bouwhok ook een zwart gat?
     
  17. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Nou bij mij zit dat zwarte gat ongeveer op enkelhoogte. Als er wat van het buro of werkbank valt is het altijd weg. Na een tijdje op de knieën te hebben gelegen geef ik het dan maar op. Als ik dan later wegloop zie ik het ergens liggen waar het nooit gevallen kan zijn (en dus ook niet heb gezocht). En dan zegt de baas hier: Jij bent een man en kan dus ook helemaal niet zoeken.
    Het is ons (mannnen)lot en daarom heb ik me er bij neergelegd.
     
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zoekt en gij zult vinden... wel... vandaag geheel niet.
    Trof wel een borgstiftje of 2... dat ene mini ringetje.... maar dat delrin dopje is foetsie. In een of andere worm-hole verdwenen.
    Voordeel... garage vloer is weer opgeruimd... dat was heel hard nodig....
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2021
    vGenLheftruck_Maarten en Peter58 vinden dit leuk.
  19. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo allemaal,

    Het verticale deel tussen werkdek en stuurhuisdek verder voorzien van diverse accessoires, waaronder 5 LED TL lampen van het korte type. Ook de uitlaten gemaakt en hiervoor een fundatie gemaakt op de basis plaat. Op deze manier kan ik de uitlaten nog gemakkelijk loshalen en weer monteren. Dit is voor het uiteindelijke stralen en spuiten wel lekker.

    P1010592.JPG

    Met alle details aangebracht, tijd om dit deel ook in de lak te zetten, daarna weer even passen en kijken hoe het staat.
    P1010594.JPG

    En niet te vergeten een plaatje van het geheel tot zover.
    P1010595.JPG

    En dan het penseel er even bij om wat accenten zwart te maken. Ook de bedrading aangelegd voor de 5 LED TL's 2 zitten er boven de deuren waarvan er eentje open staat, 2 zitten boven de deuren die toegang geven tot de verblijven en het stuurhuis en eentje, op dit plaatje niet echt zichtbaar, aan de SB kant naast de uitlaatkast.
    P1010596.JPG

    Die TL is hier even beter te zien. Het plateau met het uitklapbare gedeelte hieraan, wordt nog middels een vaste trap , toegankelijk vanaf het werkdek. Op het uitklapgedeelte kan de gangway worden geplaatst als het schip aan een hogere kade ligt. Ook voor de maat het voordek er even opgelegd.
    P1010598.JPG

    En nog maar een extra plaatje.
    P1010603.JPG

    En weer wat onderdelen in de verf. De Thrusters, Afdekplaten voor de pompwater ruimte en als je goed kijkt ook nog een paar schroeven. Voor de ESC's een montagebox gemaakt en ook maar even in de verf gezet. De montage hiervan komt in een later stadium weer aan bod.
    P1010605.JPG

    En dan de eerste kleur op de romp. Na het drogen kijken of het voldoende gedekt is. Anders nog even met waterproof 1200 er over heen en nog een laagje. Ik heb expres niet afgeplakt op de waterlijn. Dat ga ik pas doen als de antifouling haar definitieve laag heeft gekregen en voldoende is uitgehard. Dan plak ik de waterlijn af op de rode kleur. Op deze manier krijg ik een mooie overgang van het rood naar de blauwe kleur die er boven komt. Het werkdek is zover gereed. Moet nog wel de container een kleurtje geven, de vuilbakken moeten nog zwart worden gemaakt, er moet nog een MOB boot gemaakt worden en ook de kraan is nog niet gemaakt. Tevens moet er nog een trap komen vanaf het werkdek naar het stuurhuisdek aan SB zijde. Maar dat kan allemaal worden gemonteerd als het dek definitief op de romp is gemonteerd. Het dek waar de vuilbakken en de container op staan is overigens uitneembaar. Dit is weer nodig om bij de Lipo's, de ESC's en de thrusters te komen.
    P1010606.JPG

    Dit is de stand van zaken tot nu toe. Ga me buiten het in de kleur zetten van de romp, bezig houden met het stuurhuis dek. Het stuurhuis is inmiddels door Pim H. getekend en uitgefraisd door Jan K. Bedankt mannen. Zonder jullie zou dit nog een behoorlijke klus zijn, bedankt hiervoor.
    Tot de volgende keer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    aac, bram1324, MicropropSport en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. vGenLheftruck_Maarten

    vGenLheftruck_Maarten

    Lid geworden:
    4 jun 2020
    Berichten:
    591
    Locatie:
    Den Bosch
    Ziet er weer schitterend uit?!
     

Deel Deze Pagina