Wie bied zich aan???

• Topicstarter Topicstarter Gizmo
  • Startdatum Startdatum
G

Gizmo

Guest
Ik ben nu al totaal al een week bezig om de piccolo v2 stil te krijgen en geen rondjes te laten draaien. Giro +/- draaien sensitive +/- maar niks helpt en niks helpt en mijn geduld raakt op.

Wie zou mij uit de brandt willen helpen en samen de picco willen afstellen. Ik kom gewoon jou kant op en dan maar hopen dat die het dan doet.

Dus mensen die ervaring hebben met een Piccolo V2 graag melden en ik heb dus een cockpit mm zender( ik zal de beschrijving enz meenemen)
Graag melden. Ik wil er net zo veel plezier in hebben als jullie

Tja van mij mag je langs rijden. Ben alleen geen piccolo vlieger maar denk zeker er wel uit te kunnen komen. Vaassen - Zaandam is alleen zo'n enorm eind, voor een afstellings probleempje.

Gizmo zei:
Ik heb net effe geprobeerd en hij doet het goed. Ik moest even de stelschroefjes verdraaien. Ik kan nu niet echt merken dat de staartrotor harder of zachter gaat draaien tijdens het draaien in de hand maar dan zal ik nog verder moeten afstellen maar dat komt wel goed.
Misschien is het gyro element stuk in het piccoboard.
Wat je even moet doen is de piccoboard uit je piccolo halen (wel alles aangesloten houden!). Zet de gain pot in het midden.
Vervolgens een beetje gas geven zodat de motortjes gaan draaien. nu draai je het piccoboard (los van de heli) een paar keer links en rechts om z'n as. veranderd de staartmotor van snelheid? zo nee, is hoogst waarschijnlijk je gyro element kapot :(

Maar kan het niet liggen aan de zender!!!????
Want ik heb het gevoel is als ik in mijn neutrale positie ben en alles draait dan heb ik verder ook geen vermogen meer om te stijgen hoe kan dit dan? Batterij niet goed op geladen?

Controleer eerst eens of de gyrowerking werkt. dan pakken we het volgende probleem aan.

Je mag best langskomen ! ik heb er ook een, en er is een Quartel hier vlakbij 8O ach, ze hebben de spullen. Je moet dan wel naar Nootdorp komen. 145 km. Doe stap voor stap met Satoer, dan komt het probleem wel naar boven let maar op.

@Gizmo,

Misschien een puntje van niets maar waar staat je gas/pitch stick op het moment dat je je accu aansluit????

over het algemeen moet deze of helemaal naar onder of helemaal naar boven staan voordat je je accu aansluit.

doe in ieder geval ook even de testen die Michel je voorsteld.

Groeten, André.

In het geval van de piccoboard(plus) moet je stick helemaal naar onderen voor je de spanning erop gooit.

@ Rover en Royco

Ik heb net effe nog geprobeert met de zender stick helemaal naar onderen te zetten en toen aan gesloten en het werkt inderdaad perfect de staartrotor die draait netjes en houd hem stabiel. Maar de ruimte is te klein om heb goed af stellen. Het waait te hard om het buiten te doen dus ik moet even wachten op rustig weer. Maar toch bedankt voor de tip.
En ik heb namelijk de veertje eruit gehaald die de gas stick in het midden houdt en nu blijft die gewoon beneden staan als ik hem los laat en eerder schoot hij terug in de neutrale stand in het midden. Best handig zo.

En ik heb namelijk de veertje eruit gehaald die de gas stick in het midden houdt en nu blijft die gewoon beneden staan als ik hem los laat en eerder schoot hij terug in de neutrale stand in het midden. Best handig zo.

ja, handig he, daarom is dat bij iedere modelvlieger ook zo :D
die hebben standaard de veerwerking eraf van het gas, word anders moeilijk stationair lopen hehehe.

hebben standaard de veerwerking eraf van het gas, word anders moeilijk stationair lopen hehehe.

:P gaat je vliegtuig ervandoor als je de zender overgeeft aan iemand anders(leeraar leerling :P)

Nou de zender en de batterijen worden opgeladen voor morgen middag en ik verwacht dat ik hem nu wel goed kan afstellen en misschien morgen wel vlieg(in de garage). Maar dat lezen jullie wel snel genoeg.

nehe hij zegt:
die hebben standaard de veerwerking eraf van het gas, word anders moeilijk stationair lopen hehehe.

en hij heeft het over MODELVLIEGERS dus ook brandstofvliegers denk ik zo 8)

ps hoe doe je edit??

Ben weer effe bezig geweest en stuit nog op een probleempje. De paddle arm nogwat wil niet goed vast blijven zitten hoe vast ik ze ook aan draai. Maar het is toch belangrijk voor het besturen van de picco dat die op hun plaats blijven?
afb13230.gif

Nr:67368 Paddlesteurerhebel
Hoe kan dat opgelost worden?

Gizmo zei:
Ben weer effe bezig geweest en stuit nog op een probleempje. De paddle arm nogwat wil niet goed vast blijven zitten hoe vast ik ze ook aan draai. Maar het is toch belangrijk voor het besturen van de picco dat die op hun plaats blijven?

Nr:67368 Paddlesteurerhebel
Hoe kan dat opgelost worden?

Ik heb hetzelfde probleem, heb toevallig net loctite geprobeerd maar dat spul kruipt blijkbaar overal tussen dus zat ik met een vaste paddlestang :oops:

Ja daar was ik vanmiddag ook achter gekomen Heb al nieuwe onderdelen besteld

Back