Wie bouwt airbus A380 ?

Na wat speurwerk op dit forum kwam ik op 'freeplans' en vond daar de airliner die ik t.z.t. graag zou willen bouwen. Van Balsa en voorzien van 2 electromotoren. Mooier kan toch niet? ;-).
De tekeningen inmiddels geprint en worden morgen even vergroot, zodat het allemaal wat beter zichtbaar is. Klopt het dat er geen afmetingen bij staan? Zal vast gebruikelijk zijn, maar wat is de ware groote dan?
Verder de vraag of iemand een dergelijke tekening heeft in het Engels. Ik heb namelijk de Franse versie en Frans gaat me niet zo goed af ....
Zijn er zowieso al mensen op dit forum die dit vliegtuig hebben gebouwd?

En ja, ik ben een beginner, maar ga me hierin toch vast bijten. Neem zeker het eerste half jaar voor orientatie en alles uitzoeken (ook van het origineel).

Waarom nog zelf bouwen, op het forum van de Limburgse Vleugels uit Genk (B) staat er eentje te koop.

Jammer, ik kan er zo niet naartoe linken, dus dan maar zelf effe zoeken in het te koop stukje daar forum.lvmodelafdeling.be

Bedankt. Ga idd ook eens op RCgroups kijken. Dat lees ik zo vaak dat ik ook daar maar eens moet gaan buurten. Ben dus op zoek naar een zelfbouw airliner en ja, waarom niet kopen, maar bouwen ?????
Waarom vlieg je zelf en laat je je kist niet vliegen? :hammer:
Misschien omdat dit 'hobby' heet .... ;-)
Enne ... ja, die airliner ziet er goed uit. Kan in elk geval als voorbeeld dienen.

Bijvoorbeeld:
3,5meter depron A380 :D - RC Groups

a391251-92-CRW_8113.jpg

Hoi,

Even ter uwer informatie: ik heb die A380 gekocht en zal hem eerdaags ophalen.

Trouwens ik ben wel een B747 aan het bouwen met een sp van 1800 en een epoxy romp
volledig zelfbouw.

Groet Jaap

Moet dat dan Jan ????

Gezien mijn ervaring hier met het maken van een draadje, je doet het toch nooit goed, meestal gezeik heb je hier.

Dus hou ik het voorlopig voor gezien je bent er ook nog druk mee, foto`s nemen die weer verkleinen en plaatsen en stukjes schrijven, dan weer op de reactie`s reageren.

Pffffff ff niet dus

In antwoord op je eerste vraag: Dat zal Airbus zijn!

Moet dat dan Jan ????

Gezien mijn ervaring hier met het maken van een draadje, je doet het toch nooit goed, meestal gezeik heb je hier.

Geen gezeik, enkel tips en flauwe antwoorden op serieuze vragen... :rolleyes:

Dus hou ik het voorlopig voor gezien je bent er ook nog druk mee, foto`s nemen die weer verkleinen en plaatsen en stukjes schrijven, dan weer op de reactie`s reageren.

Pffffff ff niet dus

Tja, je moet je hobby wel leuk houden ;)

Hallo Jan,

Het klopt dat ik idd eerder bezig ben geweest met het denken over airliners. Ben namelijk een beginner, maar het einddoel is zelfbouw van Balsa en dan bij voorkeur een airliner. Vandaar ....
Ik ga er dus niet al mee beginnen, maar ben wel op zoek en orienteer mijzelf nog. Het valt me gewoon ook op dat er zo weinig airliners te koop zijn in Nederland. Alles wat er te koop is vind je in het buitenland en da's jammer.
Ja, de Robber airliner, maar geen enkel houtbouwexplempaar waar electromotoren in kunnen. Geen enkele gevonden dus.

Jaap schreef:

Moet dat dan Jan ????

Nee, natuurlijk niet, 'it's a free country!' :p

Maar veel mensen vinden het wel leuk om te zien hoe iemand bezig is, problemen oplost, mooie dingen maakt, etc.etc.

Dat er daarnaast soms inderdaad wat veel ge-oh-d wordt, das waar. :mad:

Ik las laatst een post van iemand op een Amerikaans forum, die zei: de S/N ratio is onaanvaardbaar geworden.

Da's wel jammer, dat daarom mensen afhaken!

Wie de schoen past, etc.etc. ;)

jan.

Nou oke dan Jan,

Is ff kijken of het lukt om een foto te plaatsen

Hieronder het doorsnijden van een gekocht model schaal 1/144 met een zelfgemaakte foamsnijder (tafelmodel)
SV400851forum.JPG

Hier snij ik het middenstuk vd romp op de draaibank let wel de romp is niet rond, vandaar de snijmallen aan voor en achterkant.
foamcutterforum.JPG

Hier het schaalvergroten (4x) van het staartstuk
SV400854forum.JPG

Hieronder het verschil van het gekochte schaalmodel (middenstuk v de romp) en gesneden rompdeel 4 x groter.
SV400861forum.JPG

Hieronder de gesneden delen klaar om handmatig verder in model te brengen.
SV400934forum.JPG

Oeps tis nog gelukt ook dat plaatsen van foto`s

Laatst bewerkt:
@Jaap, dank dat je toch nog het wil delen met ons. En ja, soms wordt er veel ge-oht in een draadje. Alleen als het je eigen draadje is, kan je daar ook mensen op wijzen en ben je zelf dus als het ware de dirigent (of gespreksleider) :D

Dit ziet er in ieder geval al veelbelovend uit!

Mhhh Jaap,

Ben bang dat ik ook wel meer van dat moois wil zien vanaf jouw bouwtafel.
Ondanks dat het electro is en een grote airliner zijn dit wel het soort draadjes dat ik altijd probeer te volgen.

Dus als je zin heb, dan mag je van mij een eigen draadje starten van de A380 :yes:

Back