Wie bouwt er wat

Kijk nou....
Lekker aan het bouwen,kreeg er zin in!!
Leuk kitje gescoord...
Maar is een beetje klein,dus de tek een beetje opgeblazen en zie daar.....
17661816086432284496870867840997.jpg
 

Bijlagen

  • 17661816459646777430890556949217.jpg
    17661816459646777430890556949217.jpg
    197,2 KB · Weergaven: 51
Na zeer lange tijd eindelijk tijd vrij om het bouwen op te pakken. Helaas waren de oude boiwplanken allemaal slecht. Dus maar een nieuwe gehaald. Daarna 3 bouwdozen erbij gepakt en alles bestuderen.

Als eerste een f1d model van ome Ali. Aleen jammer dat alles in het chinees staat. Maar een vertaal programma doet wonderen.

Daarna het bouwpakket van de cx fling van Aviation toys erbij gepakt. En ook daar eens alles flink bekeken en de beschrijving doorgenomen. Na enkele keren alles doornemen werd alles duidelijk. De beschrijving is summier, maar toch goed, maar totaal niet geschikt voor een beginner.

Vandaag nog wat dingen goed bekijken en morgen maar eens gaan plakken.
 

Bijlagen

  • 20251220_141416.jpg
    20251220_141416.jpg
    144,5 KB · Weergaven: 56
  • 20251220_141354(0).jpg
    20251220_141354(0).jpg
    198,3 KB · Weergaven: 53
Heel goed, Theo, dat je de draad(balsa) weer oppakt ;)

Ja, maar wel in de sub 250 gram groep.

Wel al gemerkt dat de damp van drogende secondenlijm voor veel last in mijn oog zorgt. Dus daar maar minder van gebruiken en als het even kan dan in de buitenlucht gebruiken.
 
:banana: (alleen een beetje jammer dat er glow motoren opzitten...;))
ll-jpg.575396
 
Tja Bruno, maar een plastic vliegtuig in een draadje plaatsen dat “wie bouwt er wat” heet is ook een beetje jammer ;). Zelfs als ik daardoor 50 jaar terug in de tijd ga omdat mijn vader deze ook had…..:)
Daar heb je zeker wel een punt, ja. :yes:
Ter verdediging: Ik had geen enkele andere foto van mijn eerste Webra Record.
En dit was een wel haast onuitputtelijke bron van Webra's voor de arme scholieren/studenten in het midden van de jaren '60
Voor Fl. 13,90 had je er al een (incl. dit model) bij de dumphandel van Loe Lap terwijl de reguliere prijs al tussen de 30 en 40 (voor de motor alleen) lag.
Deze beschikbaarheid leidde tot een opleving van de 1,5 cc LB-klassen (Kunstvlucht, teamrace, combat), met name in Amsterdam en omstreken en, naar nu blijkt, ook verder in den lande....
Ter geruststelling: Dit plastic ding viel al snel uit elkaar door de trillingen en werd vervangen door een houten trainer die stukken beter vloog.
De Suls Record Trainer is specifiek ontworpen voor de Webra Record diesel, vandaar mijn reactie.
De glow motoren met dempers zijn behoorlijk veel zwaarder dan de Webra (85 gram), dus kijk uit met het zwaartepunt!
Veel korter kan de neus niet meer en bovendien heb je voor glow een grotere tank nodig, raak die maar eens kwijt dan...
Ik heb een keer met zo'n kistje (met Webra) het 1/2 FAI (beginners) Stunt programma gevlogen, incl. dubbele wingover, rugvlucht en loopings voorover.
Dat gaat met zo'n glow niet lukken (zwaartepunt).......
 
@(Ik heb een keer met zo'n kistje (met Webra) het 1/2 FAI (beginners) Stunt programma gevlogen, incl. dubbele wingover, rugvlucht en loopings voorover.)

Was dat met de Suls record Trainer Bruno ?
 
Back
Top