wie gaat er morgen naar wierden en heeft een piccolo v2

hi zo als de topic titel al zegt is de vraag wie gaat er morgen naar de indoor meeting in wierden en heeft een piccolo v2 micro heli
en eventuweel bladen hier voor in reserve
want toen ik ff bezig was met de zender instelingen ging de heli er in eens als een gek van door en maakte een blad kapot natuurlijk had ik zo slim kunen zijn om bladen ingeslagen te heben maar helaas zo slim was ik niet
dus als een van julie tochvallig een blad overheeft dan wil ik die graag heben tegen vergoeding

Hey,

Ik had dit draadje niet gelezen.

Gelukkig had ik vandaag nog een setje extra meegenomen.
Ik hoop dat je blij bent dat je je piccolo even in hebt kunnen vliegen.

Als je toch nieuwe bladen koopt,,,,, ik had die tuningblades bij mijn piccolo zitten, die dingen zijn echt de moeite waard. Je kunt met deze bladen, nog strakker hoveren. Ook schijnen ze in forward flight beter te zijn. (je kunt met die bladen volgens ikarus ook echt vooruit vliegen). Dit heb ik nog niet geprobeerd.

No thanks!

Ik ben nu bezig om mijn piccolo ---> "a chopper is borne" body te maken.

En idd, die bladen zijn in mijn ogen de moeite waard.
Ook schijnen de Like90 bladen erg goed te zijn, ook voor in voorwaardse vlucht.

Q.

Harm, Arjen en ik hebben juist slechte ervaringen met die #@$@# tuning bladen..

Zijn dat die bladen met die klont in de tip? Voeg mij dan ook maar aan dat lijstje toe Niek ;)
Harmpy35 zei:
Ook schijnen de Like90 bladen erg goed te zijn, ook voor in voorwaardse vlucht.
Like 90 = :thumbsup: Maar je hebt wel een flinke motor nodig om er lekker mee te vliegen.

Kan er ook iemand verklaren WAAROM die bladen dan brak blijken te zijn.

Ik kan (nee het is geen hersenspinsel) er gewoon stukken strakker mee hoveren. Je hebt minder toeren maar mijn hover beeld is veel strakker.
Ook heb ik ondervonden dat als je voorwaarse snelheid maakt deze bladen sneller zelf corigeren.

Ook zit er geen "klont" aan de tip. Ikarus heeft een eerdere uitvinding op de tip gezet zodat je minder zog krijgt, ook is de tip een fractie zwaarder waardoor ze beter blijken te sporen.

P.s. @Michel, uit je vraag lees ik dat je die tuningblades niet kent?
Wel eens getest?

Harmpy35 zei:
P.s. @Michel, uit je vraag lees ik dat je die tuningblades niet kent?
Wel eens getest?
Mijn vraag was omdat ik er niet zeker van was dat we het over dezelfde bladen hadden.

Als het dus over die bladen gaat met die klont in de tip was ik er inderdaad niet zo positief over. Ik heb ze een keer getest ja. Door de klont wat iets naar beneden gericht stond gaf het de bladen een beetje negatiefe pitch. Wat niet echt prettig was. :|
Hierdoor werden de cyclics erg traag

@satoer, Raar dat die tippen negatieve pitch veroorzaakte, dit is bij mij niet het geval.

Ik vind ze vooral binnen erg fijn hoveren. Buiten heb ik inderdaad liever de gewoone bladen, dan heb je iets meer toeren.

Back