Wie gaat er naar Aspach!!

Mooi Han, ik zie je daar dan wel weer, ik mag met een "fabrikant" mee om enkele van hun en mijn modellen te demonstreren.

Han neem je ductje ook mee en natuurlijk de kleine X-bipe, dan kunnen we zaterdagavond in de feesttent de boel op stelten zetten.......

He Theo goede reis er naar toe.
Ductje gaat wel mee, motertje komt zondag van Hacker, problemen hopelijk dan opgelost.

Tot zaterdagavond laat anders zondag morgen vroeg.

Groeten Han.

ok, morgenvroeg om 09:00 uur wordt ik opgehaald en gaan we richting Aspach. We hebben net de bus volgeladen met spullen. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen van dit jaar. Schübbeler heeft een heel grote stand in de grote tent. Daarnaast zijn er ruim 30 winkeliers en fabrikanten aanwezig, en er staan er nog velen op de wachtlijst.

Theo

Probeer het 'echte' op nieuws op de foto te zetten met wat gegevens als het kan.

Las bv net op een forum weer iets over nieuwe Lipo's, 20 C constant en 30 'burst'.

Bij voorbaat dank en groetjes,

Harry

We vertrekken nu naar Aspach.

Lekker ritje voor de boeg.

Om 22.00 uur hopen we er tezijn.

Groeten Han en Manfred.

Helaas geen foto's kunnen maken, had niet de beschikking over een digicam. In een andere draad staan de nodige links naar foto's van Aspach.

Er waren enkele heel mooie demo's. Vooral die 3d demo van Hacker met hun 4cilinder motor. (4 motoren gekoppeld aan een vertraging). Peter Adolfs met zijn Colt met maar liefst 3500 watt :schrik: in de neus met een stijgvermogen van 70 meter per seconde 8O. Daarnaast viel op dat vooral de elcetrojets (impellers) allemaal redelijk zwaar waren maar ondanks dat allemaal heel goed vlogen en de meesten geen starthulp nodig hadden. Een ander hoogtepunt was de 10 meter grote Horten 3 die er voorgevlogen werd.

Gelukkig waren er maar 2 echte dieptepunten, en wel Peter Adofs die op zondag met zijn Colt tijdens de landing in de problemen kwam en afzoop in de steengroeve 120 meter lager. Het model was geheel verwoest. effe later dook er ook een SR-71 de groeve in. ook waren er 2 gelukkige piloten die met elkaar in botsing kwamen in de lucht maar zonder al te veel schade weer normaal konden landen.

Ikzelf heb op zaterdag enkele heel mooie vluchten kunnen maken, maar had helaas op zondag een beetje pech. Door de harde wind was het niet direct mogelijk om met mijn kleine modellen te vliegen en de grote 1,8 m Telemaster had een probleem met het hoogteroer. Verder heb ik diverse leuke gesprekken gehad met enkele kopstukken/fabrikanten in onze hobby.
Han heeft op zondag maar liefst 4 mooie vluchten kunnen maken met zijn Lapidar.

Back