Wie gebruikt Heli floats?

Hallo,

Ik zag hier onder de nieuwssectie een filmpje van floats om onder je heli te plaatsen.
Je kan hiermee op water landen, maar zoals het filmpje duidelijk maakt, is het ook perfect voor de beginnende heli-piloot.

Iemand ervaring mee?
Of houd ik me toch maar beter aan 2 buizen met balletjes aan om niet te kantelen?

De floats zijn af te raden voor beginners. Bij een harde landing blijf je stuiteren waardoor de heli juist eerder beschadigd dan je ermee voorkomt. Een grote hoepel of kruis werkt veel beter!

Ik heb het geleerd met floats met daarbovenop gemonteerd een hoepel van ongeveer één meter doorsnede. Floats vangen klappen op en kunnen ook niet in de grond blijven haken.

daar zijn de ballen op zon kruis ook voor dat niks bliojft haken maar gewoon schuift over het gras.
ook een goed trainerskruis word zo gemaakt dat ie iets van een klapje opvangt.

leren met de floats lijkt mij eerlijk gezegd ook niet alles, ik zou ook schik hebben dat ie te hard weer opstuitert

En wat nu als je echt raar terecht komt. Kan je dan niet beter wat rotorbladen, tandwielen en linkjes slopen inplaats van al je elektronica onder water te zetten? Gyro, servo's, ontvanger, motor(hoewel die wel wat water kan hebben) en Motorcontroller? Lijkt mij een veel duurder grapje :(

Ik denk niet dat cdec bedoelt dat het geschikt is voor een beginner die op zee wil landen.... Maar het zou wel aardige klappen kunnen dempen. En het grote voordeel natuurlijk!!!! Als het heli vliegen niet lukt kun je altijd nog door voor Skippybal!!

Op water schijnt niet zo makkelijk te zijn. Wil de hele tijd draaien en plakt in eerste instantie aan het wateroppervlak. Meer pitch geven dan normaal en opeens springt hij los. Komt door de vlakke onderkant van drijvers, een v-vormige doorsnee zou in dit geval handiger zijn.

Hoi,

Ik bedoelde idd. het gebruiken als hulp op land, en niet als beginner boven water. Dus die natte electronica, laat dat maar achterwege.

Aan de reatie te zien hebben er niet veel naar de link gekeken.
Daar raden ze het echt aan voor beinners, en als je het filmpje bekijkt snap je ook waarom.
Nu vraag ik me af of er ergens een soortgelijk filmpje bestaat van zo'n beginners kruis(met balletjes) om eens te kunnen vergelijken.

Ter info, bij mij zou het dienen om onder een X-cell gasser te hangen, dus aan vermogen om dat mee naar boven te trekken geen gebrek.

chris

Op mijn site staan wel een paar filmpjes van een heli met een kruis er onder. Bijvoorbeeld in de Sectie "Learning to Control Both Sticks" (onderdeel van: "Learning to Fly".

Back