wie gebruikt wat??goede servo/regelaar/motor voor fvp.

Aangezien ik niet meer kan vinden welke servos sander had getest,hier maar een topic voor spul waar je goede ervaringen mee hebt .

Ik wil niet dat mijn geweldige 3,99dollar servo,s me een kist gaan kosten .
Of een paar brakke lagers en een motor .

Wat volgens mij goede servos zijn zijn hs81 van hitec .
Ik gebruik er een paar onder niet zware balasting en hebben me nog niet in de steek gelaten .
niet zwaar belasten bedoel ik in een ez of een twinstar .

Ik dacht dat de hs82 super waren ,maar welke de met karbonite gears of de metal ?[sander?]
Als motor gebruik ik een mega of een axi.
Regelaar is een mamba 25a.

En nu maar je setup hier neerzetten aub.
Groeten Wiebe.

Nu is de vraag wederom, is het goedkope spul echt minder dan het dure ?
Of wint het verstand het van de feiten, en wil je dure electronica niet toevertrouwen aan onbekende meuk, en denk je dat duurder spul ook daadwerkelijk beter is ?

Heb zelf enkel ervaring met bonkie wonkie, en tot nu toe niet zonder suc6...
Daarnaast ook tijdne aleen merkspul gehad, en of ik nu drastisch verschil ervaar, nee niet echt...

Spannende draad deze volg ik even....

Ontopic... Ik zal gaan voor servos welk ook in de helis worden toegepast. die moeten snel, en krachtig zijn,en hebben veel meer te lijden dan in een fpv toestel... Dus zouden bedrijfzekereder moeten zijn, omdat je ze minder belast dan waarvoor ze bedoelt zijn. Dus befrijfszekerder.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Hitec HS-65HB en HS-65MG veel, zo ook de Hitec HS-82MG. Dit zijn enkele van de servo's die een 24/7 duurtest gedurende twee maanden overleefd hebben. Ook de HXT900 is prima, alleen zitten er wel eens slechte tussen.

Voor regelaars (ESC) zou ik de HobbyKing Turnigy PLUSH serie aanbeleven, ik gebruik de 25A en 40A veel, en soms de 60A. De >60A types ben ik niet zo enthousiast over omdat deze nogal eens opstartproblemen geven met motoren met een lage kV (<800kV).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander .
Ik heb er nu 2x hxt900 in ,kun je een slechte van tevoren ontdekken?
Of eerst in een ander tuigje zetten en dan testen?
Ik dacht dat je ergens neergezet had dat die na 3 uur het opgaven in je tests,of waren dat de tg9e servo,s.

En de imitatie hs81 servos van hk iemand daar al lang mee gevlogen ?
Ze zijn wel wat traag maar in de ez van veel werken ze prima .

Groeten Wiebe.

Wiebe, het is heel moeilijk te bepalen wat goed en wat slecht is. Ik heb ook wel eens dure servo's gebruikt die tijdens inbouwen al stuk waren. En goedkope waarmee ik hede ten dage nog frequent mee vlieg. Soms zijn servo's duurder omdat je ook revisie setjes er bij kan kopen (tandwieltjes)...zegt dat iets meer omdat die sneller stuk gaan? Zijn ze dan minder van qualiteit? Fpv kistjes zijn meestal van schuim, de servo's worden minder belast en staan niet zo bloot aan trillingen...voed je de servo's met 4,8V of 6V? Hoe warm of koud worden ze tijdens gebruik? Hoe snel vliegt je kist en wat is de druk op de roeren dan? Dat is allemaal bepalend voor de levensduur.

Wiebe, het is heel moeilijk te bepalen wat goed en wat slecht is. Ik heb ook wel eens dure servo's gebruikt die tijdens inbouwen al stuk waren. En goedkope waarmee ik hede ten dage nog frequent mee vlieg. Soms zijn servo's duurder omdat je ook revisie setjes er bij kan kopen (tandwieltjes)...zegt dat iets meer omdat die sneller stuk gaan? Zijn ze dan minder van qualiteit? Fpv kistjes zijn meestal van schuim, de servo's worden minder belast en staan niet zo bloot aan trillingen...voed je de servo's met 4,8V of 6V? Hoe warm of koud worden ze tijdens gebruik? Hoe snel vliegt je kist en wat is de druk op de roeren dan? Dat is allemaal bepalend voor de levensduur.

Inderdaad, het is een kwestie van de juiste servo kiezen voor de toepassing. Ik heb ook wel van die goedkope servo's gebruikt die ondanks vele pogingen maar niet stuk wilden. Voor veel van de vaak gebruikte schuimmodellen voor FPV zijn de HS-65HB of -MG en de HS-82MG gewoon prima servo's die vele modellen meegaan. Je betaalt wat meer, maar je krijgt er een servo voor terug die lang meegaat en betrouwbaar z'n werk doet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander .
En de imitatie hs81 servos van hk iemand daar al lang mee gevlogen ?
Ze zijn wel wat traag maar in de ez van veel werken ze prima .
Groeten Wiebe.

Heb hier een paar van die HS81 imitatie dingen liggen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Micro Servo 16g/2.1kg/.11sec (DE Warehouse)
Edit: de reviews onder het item op HK komen vrijwel zeker van HK zelf. Bij de internationale versie van hetzelfde item komen de slechte reviews er sneller bij dan dat ze ze kunnen verwijderen denk ik ;)

Maar ik twijfel of ik ze in ga bouwen in m'n nieuwe TwinStar.

Ze doen het allemaal wel maar daar is ook alles mee gezegd, lang niet zo soepel als de Hitec.
Beweegt in hele grote stappen, nauwelijks te trimmen. Centreert ook matig.

De 2 HS81's die in de vorige TwinStar zaten naast de mid-air napalm lipo hebben aan de buitenkant lichte brandschade, en aan de binnenkant missen er een paar tandjes, snoertjes zijn er zo goed als af geschroeid.
Maar ze doen het nog (min of meer).

De 2 HS81's in de vleugels was het snoertje van afgescheurd tijdens de crash, maar doen het ook nog, zelfs geen schade aan de binnenkant.

Hitec is in ieder geval kwaliteit, maar 20 euro per servo is toch beetje aan de dure kant vind ik.
Is er geen gouden tussenweg van bijvoorbeeld 10 euro?

Laatst bewerkt:
Voor de mensen die al een wii nunchuck gesloopt hebben voor hun fpv wiimulticopterdingesgeval:
De kabel die aan de nunchuck zit moet je niet weg gooien! Die is namelijk heel mooi voor FPV.
Stel je hebt cam en beeldzender voorin je kist zitten en je (ez)osd achterin (voor betere gps ontvangst), dan kan je deze kabel mooi gebruiken om je cam en vtx van stroom te voorzien en audio/video langs osd te lussen.
qL7S5.jpg

4 polig + ground + twisted + shield + goed buigbaar (siliconen?)

Mijn Maxi Swift is als volgt geconfigureerd:

RC Tx: Graupner MX 12 (9cell NiMh).
RC Rx: Schulze Alpha 8.5S + 4,26 Meter antenne.
V Tx: Fox 1,3Ghz 800mW + V antenna (Range video).
V Rx: Fox 1,3Ghz + Patch antenne 8dBi.
Camera: 540TVL High Resolution Mini SONY CCD Camera Mic 0.01Lux 2.8mm Lens
O.S.D.: Skylark Tiny OSD v1.6
V rec.: Sony HMS PM5 "Bloggie"
V glasses: Konig 640 x 480 lines, 40" on 2m, 39 deg. f.o.v.
Motor: Turnigy C4240 1050 met klapprop 10x7. (24A - 296W - 1100gr.)
Regelaar: Turnigy K-Force 40A with BEC.
LiPo : Turnigy Nano tech 3S 1P 3300mAh.
Servo's: Hitec HS 225 BB / Turnigy MG14 tilt systeem.
All up weight: 1470 gram.
Range : 4 kM (RC). :yes:
Fly time : 15 min. :yes:

Groeten,

Jaco

Laatst bewerkt:
Back