Wie geef raad

• Topicstarter Topicstarter Duroc
  • Startdatum Startdatum
D

Duroc

Guest
Gegroet iedereen,

Ik ben nieuw op deze forum, en heb geen verstand over zeilen.
Heb vroeger veel Vliegers gebouwd en ook (stukken gemaakt dat overkomt iedereen)
Daar ik nu iets anders wiel maken dan vliegers stel ik hier de volgende vraag daar ik het moeilijk heb om een keuze te maken en geen hervaring heb in zeilen
Via een catalogus van ROBBE heb ik een paar modelen gezien die mij aantaan.
1 - Smarag
2 - Atlantis
3 - Valdivia is momenteel mijn keuze

Maar heb die goede eigenschappen, zijn er modelbouwers die weten waar ik moet opletten voor deze modellen.

Alvast bedankt voor de reacties

Met vriendelijke groet

Charles

Charles, welkom!
De Smaragd: is erg GROOT!! Bovendien geen schip voor een beginner in deze hobby; eist nogal wat materiaalkennis.
De Atlantis heb ik geen ervaring mee
De Valdivia is vreselijk mooi, maar ook hier geldt: geen beginnersschip!

Bovendien krijg je met de Smaragd en de Valdivia transportproblemen, tenzij dat je een Renault Espace of zoiets hebt...
Wat wil je? Een leuk varend model, of een model wat prachtig op de kast staat?

Succes!

Bedankt Roel voor de informatie

Voor de groote en transport is er geen probleem op vijf minuten van mijn deur is er een grote plas water waar ik terecht kan.

In het verleden heb ik wel de France van plan gemaakt was ongeveer 1.70m ( ben niet zeker meer van de lengte) hij was klaar om zijn eerste vaart te doen, maar bij het bezoek van een vriend heeft die een bod gedaan en weg was zij.

Ik heb vroeger ook wel grote zwevers gemaakt romp in polyester spanweite 4.5nm waren geen uitzondering en daarma naar Calai op hellingsvluchten.

Ik weet dat het niet eenvoudig is maar ik heb wij tijd, ben wel van plan om een model te kopen om te leren zeilen.

Groetjes

Ps, waar ga je varen?

ik woon zelf dicht bij Leuven, maar weet niet echt iets in die buurt.

Patrick

Hoi Perk,

Jaren terug was er een club, en die gingen varen in het provinciaal domein in Kessel-Lo
In het abdij van Park in Heverlee zou het ook kunnen er zijn drie vijvers en ze zijn niet meer van de paters maar wel van stad Leuven.
Volgens de vraag aan de mensen in de buurt zou het kunnen op voorwaarde dat er geen geluid er bij komt (ontplofingsmotoren niet dus)
Maar ik zoek wel mensen om een club op te richten in het Leuvense
aan de zoetewaters kan het ook mits de nodige aanvragen dit geld ook voor Leuven en Kessel-Lo

Back