Wie hebben er een multi-hull

• Topicstarter Topicstarter Iwema
  • Startdatum Startdatum
I

Iwema

Guest
Hallo allemaal,

Ik vraag mij al enige tijd af wie er een multi-hull heeft?

Graag ook informatie over je boot(en); wat voor ervaringen je met je boot hebt.

Ik heb een Butterfly van Graupner en een Triana van Robbe.

Beide boten zijn zeer snel.
Helaas heeft de Butterfly met zijn zwaard veel diepgang maar vaart daardoor wel heel hoog aan de wind.
Beide boten kunnen met redelijk veel wind gevaren worden.

Groeten,

Hugo

Ik heb enkel een multihull rompje, 1,5 meter lang.

Deze heb ik eens gekregen bij een jachtwerf. Het is een berkentriplex romp, aan een spaanplaat (18mm) dek. Totaal ongeschikt om te zeilen dus, maar perfect om er een mal van te maken, en hier rompjes uit te maken. Het is een strak en zuiver rompje.

De liefhebber mag het ding zo bij me komen ophalen, met als tegenprestatie een keer 2 rompjes (materiaal kan ik leveren of bekostigen), of de gelegenheid om uit de mal 2 rompjes te maken.

Waarom maak je zelf dan geen mal, hoor ik mensen denken: Hier heb ik momenteel nauwelijks tijd voor. De gelegenheid heb ik (werk in het lab van een grote composieten-groothandel) en de kennis ook, maar in het lab is het druk, en buiten werktijd heb ik andere prioriteiten momenteel.

Dit is mijn Triana 8)

afb7290.gif

En ben er zeeer blij mee :music: :proost:

Hallo Zodan,

Ik zag op de hmbc site dat je al ervaren hebt dat ook Triana om kan slaan.
Of moet ik zeggen; kan struikellen.

Groeten,

Hugo

Hoi Hugo :wink: inderdaat maar was ook eigenlijk niet noormaal die windvlagen :) maar wel gelachen echt wel ik heb die foto,s ook gezien 8O er staan ook foto,s op www.hmbc.nl :wink: en dan naar formzijldag maar heb niet gezien dat die zo voorover dook 8O dat heb ik echt niet gezien te druk met het opvangen denk ik :oops: zijn hele mooie foto,s ben er zeer me in mijn nopjes 8) dat heet nou op het rantje varen en er overheen 8) en je heb gezien dat op een romp te varen is :lol:

Op het randje? Welnee...
Zodan had vlak daarvoor een eend gezien die op zoek was naar voedsel en deed een prima imitatie...

Kor heeft ook een trimaran, de Fiji van Rapid Hobby Import.
Een klein dingetje, almost ready to vaar.
Kor had alleen grote moeite om een schootlier in dat kleine rompje in te bouwen. Uiteindelijk heeft hij een servo omgebouwd tot lier, en daarmee vaart het apparaat redelijk bij lichte wind.

afb8644.jpg

Bij zwaar weer heeft ze nog niet gevaren.

Hallo Bastiaan,

Ook weer in het land?

Als ik aan het einde van de middag tijd heb ga ik weer varen.
Misschien komt Tonny ook met zijn boot.
Ik bel hem als ik terug ben.

Hij heeft ook een Butterfly gekocht.
Als de boot af is kunnen we wedstrijden varen.

Hugo

Op het randje? Welnee...
Zodan had vlak daarvoor een eend gezien die op zoek was naar voedsel en deed een prima imitatie... 8) mooi gezecht roel :lol: en die fiji ziet er leuk uit ik heb ook in dubio gestaan wel of niet me nemen voor vervangen van mm62 of er gewoon bij :) wat is redellijk roel in vergelijking met de mm ben benieuwt :twisted:

We moeten de Fiji eerst maar eens varen met een beetje wind. Kijken of hij dat kan hebben. Daarna zal ik je wel schrijven wat de ervaringen zijn.

Ik had een zelfbouwtrimaran. Die voer best lekker, maar op kleine slootjes was het toch lastig overstag gaan met die tri. Uiteindelijk na veel varen is ie weer een keer omgeslagen (weer naar huis om de opblaasboot te halen :D ) En toen liet echt alles los. toen mijn moeder ook nog eens op mijn drijvers was gaan staan heb ik de piepschuimzooi maar weggeflikerd. Nu ben ik met een monohull bezig. Toch iets meer zekerheid dat ie niet omslaat

zonde sietse die moeders he :cry: .
Maar roel al gevaaren met de fiji ben tog wel nieuwe schierig gewoorden na die lange stilte :wink:

De Fidji is van Kor, zoonlief...
Hij staat momenteel op zijn kamer een beetje stof te vergaren. Maar van het voorjaar maar weer eens afstoffen en te water zetten...

D'r staat bij mij nog een MM in doos; moet ik vandaag of morgen ook eens aan beginnen...

Elk weer is zeil weer....als er maar wind is en geen dik pak ijs :lol:

LaurenZ

Back