Wie heeft dit geluid ook in lipo lader met balancer?

Ik heb een lipo lader met een lipo 11.1 v 1300 mah accu, deze zat bij een rtr land/water/lucht 'katamaran'.

Die lipo charger, balancer, 11.1 v 1300 mah 3 cel lipo met 4 pin connector, gaf meteen na aankomst 3 groene led's, vol dus aldus de manual.
Even laten indraaien de motor, op lage rpms, klonk belovende.
Bleek dat bij de 1e vlucht, ik was bijna van het water los, slaat ie af !
Accu leeg...

Nu valt me op dat als ik de lader wat heen en weer beweeg, dan hoor ik een soort klikje, als of er een onderdeelte los beweegbaar is (blijft wel op de zelfde plek)
Ik vond 1-2-3 niks hier of via google. Is dus een heel klein miniem klik geluid in een lipo lader met balancer (mini switch inside?) normaal?

unbeecarson160groot.jpg

klikje is vaak een relais dat je dan hoort.

mogelijk dat ze er iets mee schakelen. durf zo gauw niet te zeggen wat?

Edit en update:
Toen ik zojuist de accu aan de lader hing gingen de led's wel op rood.
Dus als het goed is staat ie nu op te laden. Zou een uur moeten duren en de leds wisselen, ivm de balancer, van rood naar groen en terug, tot ze alle 3 groen zijn.
Of er trickle laden op zit en dus knipperende groene led's zegt de manual niet.

waarschijnlijk een door gebrande relais ik denk dat je een nieuwe moet kopen

waarschijnlijk een door gebrande relais ik denk dat je een nieuwe moet kopen

Inmiddels is de accu geladen, in iets minder dan een uur, de leds gingen van rood naar groen, wisselend, niet allemaal tegelijk, zoals de manual ook zegt. Als ze allemaal groen zijn is de accu vol.
Of de accu nu dus ook 10 minuten mee gaat (ongeveer) zal het uitwijzen.

Mazzel ook voor de verkoper, want hij zit bij de rtr set, dus een nieuwe kopen na een dag? Nee, dan is het een gevalletje garantie.

Kijk eens of je de lader voorzichtig en zonder te beschadigen open kan maken.
Als dat lukt kijk dan eens goed of er niet een los stukje plastic of een druppel soldeertin in de kast ligt. Dit soort dingen kom je namelijk nog wel eens tegen in nieuwe apparatuur. Op zich kan het geen kwaad maar het is wel iritant.

Back