Wie heeft er een bouwtekening voor me van de Robbe Dusseldorf?

Discussie in 'Werkschepen' gestart door NVM, 20 apr 2008.

  1. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Heren,

    Ik ben op zoek naar een kopie, of een origineel bouwtekening van de Robbe Dusseldorf. Ik heb een onafgebouwd exemplaar overgenomen, echter daarbij ontbreken enkele onderdelen en, nog belangrijker, de bouwtekenening..

    Wie of wie kan mij blij maken?

    Robert
     
  2. Martijn'95

    Martijn'95

    Lid geworden:
    20 feb 2008
    Berichten:
    405
    Locatie:
    Hoofddorp
  3. coenvb

    coenvb

    Lid geworden:
    12 jan 2006
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Robert,

    ik heb niet zo lang geleden een aantal bouwtekeningen gekregen waaronder de originele tekening van de Dusseldorf. Stuur anders een PB en kunnen we zien wat we kunnen regelen.

    Gr/Coen
     
  4. perk

    perk

    Lid geworden:
    5 jul 2004
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Perk - Belgie
    ze staan in ieder geval niet online en Robbe heeft ze niet in PDF formaat. Ik heb ze hierover eens gemailt en ze hebben toen een stukje op de scanner gedaan voor mij. Tegen betaling kon je wel alles origineel krijgen - iets van 17 euro ofzo.

    Patrick
     
  5. coenvb

    coenvb

    Lid geworden:
    12 jan 2006
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Mocht je overigens ook nog de originele Bauanleitung willen doorkijken inclusief de materiaallijst, dan kan dat ook. Die zit nl ook bij de papieren. Ik hoor het wel.

    Coen
     
  6. nico_d

    nico_d Guest

    hoi,

    Weet niet of je de tekeningen al hebt. ik heb de origineel. als je ze nog wilt kan ik 's kijken of ik ze ergens kan kopieren. misschien is het zelf mogelijk om een pdf te maken. maar daar heb je niets aan tenzij je een plotter tot je beschikking hebt. stuur me anders een berichtje.

    Nico
     
  7. martin_kuys

    martin_kuys Guest

    Beste Robert,

    Ik zag dat jij een handleiding zocht voor de Dusseldorf?
    Heb jij die toevallig al gevonden? zo ja zou ik daar een kopie van kunnen bemachtigen?

    Met vriendelijke groet Martin
     
  8. wanegekzeg

    wanegekzeg

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    71
    Ik heb ook de complete set liggen.

    groetjes Bas
     
  9. martin_kuys

    martin_kuys Guest

    Ik heb de set al, alleen zonder bouwinstructie, daar ik een beginnend bouwer ben toch wel makkelijk. :)
     
  10. wanegekzeg

    wanegekzeg

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    71

    Zal ik dan een kopie maken in pdf?

    groetjes Bas
     
  11. Harold kracht

    Harold kracht

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    1
    HALLO

    iS ER EEN MOGELIJKHEID DAT IK OOK EEN COPY KAN KRIJGEN VAN HET BOUWINSTRUCTIE BOEK.
    iK BEN DE MIJNE NAMELIJK KWIJT EN KAN DUS NIET VERDER.

    Gr Harold
     
  12. Dr.Dree

    Dr.Dree Guest

    Voor wie interesse heeft kan ik de handleiding scannen en mailen.
    Ook kan ik een hoog resolutie foto maken van de bouwtekeningen (er zijn er nl. 2) en deze ook mailen.
    Ik zal eens kijken of ik ze op mijn internet pagina kan zetten, maar het is al zo lang geleden dat ik dat gedaan heb, dus moet dat dan eerst weer uitvogelen.

    Verder ben ik op zoek naar iemand die mij kan helpen.
    In de handleiding staat - bij het bouwen van het hoofddek "zie foto 6".
    Er is alleen geen foto 6.
    Aan de hand van de bouwtekening kom ik er niet helemaal uit.
    Wie kan mij hiermee helpen.
    Verder wil ik graag weten welke servo's ik het beste kan gebruiken (prijs/kwaliteit).
    Ik ben van plan de Robbe F 14 zender aan te schaffen.
    Ik wil proberen de boot zo compleet mogelijk te bouwen dus alles werkend te maken.

    Verder denk ik dat ik gedurende de bouw nog wel meer vragen heb :)


    Greetzzz
    Andre
     
  13. wanegekzeg

    wanegekzeg

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    71
    Dusseldorf


    Hoi Andre,

    Wat is je probleem met het hoofddek?

    Gr Bas
     
  14. Dr.Dree

    Dr.Dree Guest

    Hoi Bas,

    Het gaat om de ABS randdelen 37 en 38, kraan- en bootluik (39 en 40) en vooral ook de (houten) dekdragers 41 en 42.
    Hierover wordt geschreven:
    Het dek wordt op zijn kop gelegd (kraanluik rechts) , de dekondersteuningen worden passend gemaakt en gegrond. Eerst de dwars-onderlegger 41 gelijk leggen met de met de achterkant van de dekopening en de lengte zo afmeten, dat het deel rechts en links ca. 6-8 mm korter is dan de breedte van het dek (zie foto 6). Met stabilit express vastlijmen. Bij die werkzaamheden moet het dek beslist vlak liggen. Met de delen 43 gaan we op dezelfde manier te werk als hiervoor is beschreven. Ook daarbij een rand afstand van 6-8 mm aanhouden. De positie van de lijsten moet zodanig zijn, dat de lijst voor de helft onder het kraanluik én het bootluik komt. Vastlijmen geschiedt met stabilit-express. Uit de voorgestanste 10 mm brede ABS-stroken maken we de liggers 44 voor de beide luiken. Zij worden aan de hand van de tekening en foto 6 op maat gemaakt en met speed kleber vastgezet.. Dekdrager 45 (dekspant) uitzagen. De drager 46 wordt aan de hand van de doorsneden BB en CC zodanig vastgelijmd dat de twee sleuven, voor de "neuzen" aan dek 36, precies 1,5 mm breed worden. Voor het bepalen van die afstand 1,5 mm dik ABS-afval in de sleuven steken.
    Zoals eerder gemeld is er helemaal geen foto 6 in mijn handleiding. Heb je hier meer over gehoord??
    Volgens mij is dit allemaal erg belangrijk dat dit precies gebeurd en voordat ik het verpruts wil ik graag zeker weten hoe het moet.
    Zoals gezegd wil ik de boot helemaal werkend maken en dan kost deze al gauw rond de 1000 Euro.
    Voor dat geld wil ik dan graag een boot die er netjes uitziet.
    Ik ben pas 2 dagen lid van dit forum en ik heb begrepen dat je pas na een paar dagen het recht hebt om foto's te uploaden.
    Wanneer dit kan zal ik mijn vorderingen laten weten aan de hand van foto's.
    Verder vind ik al de foto's in de handleiding nogal donker en daardoor soms heel onduidelijk.
    Ik heb de handleiding van de site van Robbe gedownload en nu kan ik hem op de pc bekijken en overbelichten, waardoor deze foto's beter worden.
    In ieder geval wil ik je bedanken voor je reactie Bas.

    Mvg,

    André
     
  15. wanegekzeg

    wanegekzeg

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    71
    Dusseldorf

    Hoi Andre,
    Stuur me een PB met je email adres. Heb een paar foto's voor je.

    Gr Bas
     
  16. Dr.Dree

    Dr.Dree Guest

    oke
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2011
  17. Dr.Dree

    Dr.Dree Guest

    Düsseldorf

    Hoi Bas,

    Doe ik (heb ik gedaan)

    Alvast bedankt.

    Greetzz
    André
     
  18. wanegekzeg

    wanegekzeg

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    71
    Dusseldorf

    Heb nog niks binnen?
     
  19. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Vandaag besteld GISTEREN binnen hoor
    Wat een geduld zeg
    mvg
    Frederik:D:snipersmile:
     
  20. wanegekzeg

    wanegekzeg

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    71
    Dusseldorf

    Hoi Frederik,

    Gaat om een PB!

    En nee ik maak me eigen niet druk
     

Deel Deze Pagina