wie heeft er ervaring met bestellen uit japan

ik ben van plan om een 2 tal lamas 10 te kopen bij hobby japan.
heeft er iemand ervaring met de douane kosten die er bijkomen.

ik heb eens proberen bestellen van happibuy... Dat viel tegen want helicopter werd in beslag genomen door douane ivm verkeerde frequenties en niet CE gekeurd... In NL schijnt dat wel te passeren, bij ons dan weer niet :(

Je moet gewoon zorgen dat je iig 35 mhz neemt, en geen 72 mhz.

Gewoon vragen via mail of zij een lage waarde op de doos zetten, en Toys, ik kreeg mijn lamaatje ook zonder extra kosten.

Even verduidelijken: ik zag dat simendewulf een belg is, net zoals ik. Bij bestelling van een Dragonfly vanuit 'het verre oosten' werd m'n helicopter twv ong. 250 dollar gewoon door de belgische douane tegengehouden en doorgegeven aan het 'bipt'. Zij gaan over alle zend/ontvangstapparatuur en stelden dat de zender niet op een toegelaten frequentie uitzond en niet CE gekeurd was. De helicopter werd daarom in beslag genomen dus centjes kwijt... Niet zozeer de frequentie, maar het ontbreken van een CE keurmerk leek het belangrijkst. BOVENDIEN worden ALLE inbreuken op de belgische regelgeving betreffende zend/ontvangs automatisch aan de PROCUREUR DES KONINGS doorgegeven... Resultaat: ik moest een BEKENTENIS ondertekenen om de zaak te laten seponeren. Als je toch teveel protesteert (ik probeerde bvb. het toestel te verkrijgen ZONDER de zender/ontvanger) start de belgische staat een RECHTSZAAK en kun je zelfs een gevangenisstraf krijgen...
Ik had de heli aangeschaft via E-bay, totaal onwetend van deze problemen en de zaak is dus geseponeerd. Als je echter meer dan 1 toestel invoert word je aanzien als handelaar en is dat helemaal niet meer zo gemakkelijk... Dank u België :evil:

Goh, dan is ons regelgeile Nederland op dit gebied toch zo slecht nog niet. Nou niet te hard gaan roepen anders brengen we ze nog op ideeen :wink:

Ik heb net een mailtje van RC-expert.com gehad dat m'n helicopter vandaag op de post is gedaan. Dit is een online winkel in Hong Kong. Als ik het spul binnen heb uit ik hier wel m'n bevindingen. Tot nu toe verloopt alles keurig. Ik heb ze ook gevraagd bij de bestelling op de doos aan te geven dat het een "gift" is of dat ze er een lagere waarde op willen zetten. Nou is het ff afwachten wat de douane doet maar zoals ik al zei vermeld ik dat hier.

wat een klote zooi in belgie dan. Ik had geëist dat ze de boel terug sturen naar de zender. Dan kan die eventueel het geld nog terug sturen. Gewoon inbeslag nemen kan zomaar niet :( Da's gewoon diefstal.

Ik ga er verder over ophouden, maar zelfs terugsturen mocht niet. Als je enig eigendomsrecht probeert in te roepen (dus ook voor terugsturen) moet je eerst een rechtzaak overleven. Ik probeerde de bipt zelfs voor te stellen om bij hen langs te komen, zender en ontvanger samen uit het pak te verwijderen zodat ik toch IETS kon recupereren, maar zelfs dat kan niet zonder rechtszaak... Bureaucratie ten top.

Enkel een heli of onderdelen zonder zend/ontvangstapparatuur is uiteraard geen probleem, maar ik wilde gewoon even de belgen op het forum waarschuwen voor onze eigen bekrompen bureaucratie :mad:

Is puur kwestie van bad luck .... heb al tig dozen met vliegtuigen en heli's vanuit alle hoeken van de wereld naar B. laten komen en dat is slechts 2 keer tegengevallen : 33 percent extra aan mijn broek aan inklaringen en BTW ...maar dat is de eerste keer dat ik hoor dat het BIPT wordt ingeschakeld ... :(

Lasertony zei:
ik heb eens proberen bestellen van happibuy... Dat viel tegen want helicopter werd in beslag genomen door douane ivm verkeerde frequenties en niet CE gekeurd... In NL schijnt dat wel te passeren, bij ons dan weer niet :(

Ik heb ook gekocht van dit bedrijf, zat geen zender bij, maar wel gewoon ontvangen. Ging voor de rest erg snel (6 dagen na aankoop in huis)
Jammer dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad.

Verrek zeg ... mijn vorige reply staat nauwelijks op het forum en nu zie ik bij het ophalen van alweer een HONGKONG pakketje dat het snelsnel weer in elkaar geflanst is met rood-witte DOUANE-tape.... stond nochtans vermeld TOY 25 dollar ( toevallig was de werkelijlke waarde ook maar iets van dat (airsoft))

Toch keurig in 1 week toegekomen en geen extra kosten/tijdverlies) :)

simendewulf zei:
ik ben van plan om een 2 tal lamas 10 te kopen bij hobby japan.
heeft er iemand ervaring met de douane kosten die er bijkomen.

Ik heb mijn lama van www.flying-hobby.com en kostte $109.
Daarbij kwam nog zo'n $35 verzendkosten.
Mr Fung stuurt binnen een week de heli op als zijnde een privepakket.
Op de doos stond toy-parts en geen firma naam en geen bedrag, maar wel een stempel ,,douane'' vrij.
Bestel meteen even een tweede accuutje en wat reserve onderdelen mee,zoals flybar en rotorbladen.
Kost maar enkele dollars meer.
Voor mij ,goede ervaring met shoppen in China.

Zoals een aantal posts terug vermeld zou ik m'n bevindingen delen als ik m'n heli binnen zou krijgen EN HIJ IS BINNEN! 8O :D

esky01.jpg

Ik had 'm bij www.rc-expert.com besteld, een webwinkel in Hong Kong en binnen een week lag ie bij mij op de deurmat. Overigens had ik de betaling via Paypal geregeld, wat voor mij de eerste keer was en prima werkte (normaal betaal ik met creditcard maar Mastercard betalingen waren tijdelijk niet mogelijk).

esky02.jpg

Ze hadden inderdaad zoals ik had gevraagd een lagere waarde (VEEL lager :)) op de doos gezet waardoor ik gelukkig geen extra belasting en invoerrechten hoefde te betalen.

Al met al een prima ervaring met deze winkel in Hong Kong, wat mij betreft een aanrader.

Back