Wie heeft er meer info/ervaring mbt Robbe ''Spot''

Hallo zweeffanaten,
Via MP een leuke zwever gescoord, de Robbe Spot:
full

full

full

Een klein kistje met een span van 1500mm die zo rond de jaren 90' gemaakt zou moeten zijn (krap aan vintage!) De romp is van glasvezel, de vleugel is in houtbouw. Ik zocht al wel langer naar een kleine zwever voor HLG, helling en rustige avonden. Zat altijd met een schuin oog te kijken naar de Great Planes Fling maar van de week toch gevallen voor deze Spot. Komt vooral door dat mooie rompje....:rolleyes: Op de vleugel is een sticker te zien van de Robbe Balance maar deze is er door de vorige eigenaar op geplakt omdat hij deze mooier vond dan de originele Spot stickers.
Is er iemand die meer informatie heeft over de Spot, of er zelf ooit een gehad heeft? Kan niks vinden op internet!
En dan een tweede vraag: Ik heb hier nog een paar 9 gram servo's liggen. Zijn deze sterk genoeg voor een kist van dit formaat?

Hoor het graag!

Groeten Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie een sterke verwantschap met de Robbe Joy. Misschien is dit een opvolger met hetzelfde rompje, en een andere vleugel?
Max

Wat waren die stickers in die tijd, en veelal nog steeds trouwens, toch spuug lelijk! Alsof ze elk Hubba Bubba kauwend jongetje wilden overhalen tot een echte mannen hobby!? :rolleyes:

Ik heb verder geen ervaring met de Spot, maar heb toevallig wel de Balance gehad. Deze elektrozwever was een verschrikking. De romp aan de voorzijde was van kunstof met een staartboom in de vorm van een aluminium buis waar via een kunstof klip het stabilo en staartvlak in werd geschoven. Zeer zwakke constructie en wellicht ook de reden waarom de vorige eigenaar alleen de stickers nog had willen gebruiken ;).

Maar genoeg hierover. Stickers eraf en het is een strak zwevertje met een mooie romp! :cool:

Ik gebruik voor mijn 1500 mm V-tail zwevertje ook HXT900 servo's. Deze zijn vergelijkbaar met die jij hebt liggen. Tot op heden, twee jaar vliegen, absoluut geen problemen mee gehad.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties,
Hij ligt inmiddels thuis en ik ben met de bouw begonnen. De stickers blijken nogal moeilijk te verwijderen. De lijmlaag blijft aan de oracover plakken. Hopelijk zal een beetje terpentine straks helpen.

Hopelijk heeft er nog iemand meer info!

Groeten Rick

Dank voor de reacties,
Hij ligt inmiddels thuis en ik ben met de bouw begonnen. De stickers blijken nogal moeilijk te verwijderen. De lijmlaag blijft aan de oracover plakken. Hopelijk zal een beetje terpentine straks helpen.

Hopelijk heeft er nog iemand meer info!

Groeten Rick

Je zou met een folieboutje (of strijkbout op lage stand) kunnen proberen de lijmlaag weer zacht te krijgen en zo langzaam de stickers verwijderen.

Back