Wie heeft er meer informatie over Yu'can?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bart_Banaan, 25 aug 2004.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tja, de kop zegt het eigenlijk al een beetje: wie heeft er meer informatie over het nederlandse bedrijf Yu'can, en dan vooral over de auto modellen die zij in het programma hadden.
    Er is heel weinig op het internet over Yu'can te vinden omdat dit bedrijf helaas ophield te bestaan, nog voordat het internet ontstond. Ik hoop eigenlijk dat mensen iets van oude hobby bladen hebben liggen met daarin wat meer informatie over de auto modellen van Yu'can. Ik vraag me af welke modellen er allemaal onder de naam Yu'can verkocht zijn, en wie er nog eentje heeft...

    Natuurlijk ken iedereen de Super Stockcar van Yu'can, een trendsetter in zijn tijd, maar het gaat me vooral om de 'andere' modellen, 1:8 on en offroad.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    *Kick*

    Misschien even mailen naar een stockcar club ?
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Texelse modelbouw club doet veel met stockcars

    Groet Robo
     
  4. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.539
    Locatie:
    Veenendaal
    He Bart Banaan, in veenendaal staan geloof ik 2 Yu can stockars bij Intermodelbouw. In ieder geval staat er een in aardig goede staat. Het is alleen het chassis en de kap, geen motor en electronica erin.

    Misschien de moeite om een keer te informeren?
     
  5. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tja, juist over de stockcars van Yu'can heb ik al veel informatie kunnen vinden, en ik heb zelf ook een Yu'can Stockcar en een BS (Bart Smit) stockcar, beiden uit de jaren 80.

    Maar het gaat me juist om de andere modellen van Yu'can: de 1:8 off-road; een kopie van de Franse MRC gemaakt door Yu'can en enkele on- en off road auto's van Graupner die in Nederland onder de naam Yu'can werden geleverd....

    Maar iedereen in ieder geval bedankt voor de info tot dus ver!
     

Deel Deze Pagina