wie heeft er nog een blaster te koop

arnold 2 zei:
ben een hele tijd aan het stoeien geweest om de mx 12 zender te laten werken op een rex 5 ,
het probleem zit hem dan in de funktie van de rolroeren de mx stuurt kanaal 2 en 6 aan voor de rolroeren ,tja en je heb er maar 5 op een jeti
maar goed naar veel mixen en heel veel puzzelen is het dan toch gelukt (ongeveer 7 uur mee bezig geweest pfffffff)

:thumbsup: ,

Wanneer de maiden? (of is die al geweest..)

Greetz van Aldert

hoi aldert

de maiden is nog niet geweest
(ik hoop vandaag aan het eind van de middag te kunnen testen )
heb op dit moment even andere verplichtingen :(

groeten arnold

hoi

weet niet of er nog belangstelling is voor het in stellen van de mx12 op een rex 5
als hier wel belangstelling voor is zet ik de waarden hier wel op het forum
funktie rolroer 2 servo,s hoogte en richting, en de schakelaar voor gooi stand en vliegstand (helaas thermiekstand heb ik nog niet voor elkaar maar dat moet wel kunnen )

groeten arnold

Ik weet niet of het nut heeft voor iemand, maar ik heb mijn (simpele) MC-10/Rex5/rolroeren combinatie als volgt ingesteld.

De beide rolroer-servo's op kanaal 2 en 3. Ik vertel de MC-10 dat ik een V-staart heb, maar dat zijn de rolroeren :wink:
Het hoogteroer op kanaal 1 (gas).
De mode van de zender zodanig wijzigen dat de hoogteroer- en gasknuppel worden verwisseld.
Op deze manier kan ik de stand van de rolroeren traploos wijzigen (met de gas-knuppel) en het model goed besturen met rolroer- en hoogteroer.

Mijn model heeft geen richtingsroer wat de zaak simpeler maakt, dat wel :)

(heb ook een MX12 besteld :lol: )

hoi wubbe

zeker werkt dat ook wel ,maar je zit dan dat je de gooi en vliegstand mist
maar zal morgen de mixer funkties er wel even op zetten dit werkt echt goed en is gemakkelijk bij te trimmen
even pffff :wink:
en als jij dan je mx12 krijgt kun je het zo overzetten :D

groeten arnold

Bij Bichler:

MX-12 € 89,-
MX-16 € 194,-

Verschil: € 105,-

Meer dan het dubbele vind ik niet een paar centen

Wubbe zei:
Meer dan het dubbele vind ik niet een paar centen

Daar heb jij volkomen gelijk in....... (wist ff niet dat de 12's zo in prijs gekelderd zijn)

Het is waar je voor kiest natuurlijk maar met een beetje méér zender kun je echt véél méér uit je toestelletjes halen. Het is bijvoorbeeld een genot om alle vliegfases (start, thermiek, normaal en snel) onafhankelijk van mekaar in te kunnen stellen.
Maar, het is maar, waar je voor kiest.
Niet voor niets wordt echter in zowat alle RC fora en geschriften aangeraden met je zender een stapje "royaler" te gaan zitten. Het is immers zonde wanneer je na een poosje ontdekt dat je nieuw aangeschafte zender toch niet dat kan wat jij wil of wilt gaan doen..............................

Arno

hoi

natuulijk heb je gelijk arno, maar als je een mx12 heb en nog een stuk of wat van die rex 5 ontvangers ,dan zoek je een oplossing
de kortste klap is natuurlijk een 6 kanaals ontvanger te kopen heb je ook alle funkties weer

maar ik zie dit (de rex 5 als nood oplossing en het werkt ,een 6 kanaals ontvanger komt er zeker wel ,maar nu even niet :wink:
even een maandje geduld
kost mij allemaal al geld genoeg :)

groeten arnold

oke hier mijn instellingen van de mx12

ten eerste het model in de modus zetten flaperon -on
hier kom je door je mx zender uit te zetten, en select en down ingedrukt te houden, en de zender weer aan te zetten

oke nu de mixer 4 je kiest flap >gea
ofset 49
+125% - +125%

sw always on

nu mixer 3 ook hier kies je flap>gea
ofset 0
-125% - +22%
sw always on

mixer 2 ail>gear

ofset 0

+125% - +125%
sw always on

flaperon 0%

flap system
flap dn 5%
elev 0

de sevo,s had ik voor die tijd al in neutraal stand gezet

voor de rest is het toch een beetje uitzoeken (dit zijn dus mijn instellingen )

rolroer kanaal 2 en 5

oke suc6

groeten arnold (ga nog meer instellingen proberen , als ik een betere vind plaats ik hem hier weer :wink:

Hai Arnold.
Leon wees me ff op dit topic. Ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn arianeV10. 2 servo's voor de rolroeren/flaps en een goede 5 kanaals ontvanger die ik wel 100% vertrouw.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=734309#734309

Hier dan ff mijn instellingen:

mixer 1 : ail > gea
ofset 0
+100% +100%
sw always on

mixer 2 : fla > gea
ofset 0
+100% +100%
sw always on

rolroer kanaal 2 en 5

Meer dus niet eigenlijk! haha, maar goed. voor de goede uitslagen heb ik niet de "flaperon differential" ingesteld, maar gewoon de uitslagen beperkt. Bij de ArianeV10 zitten gradenboogjes die je zo op de vleugel klikt. Daardoor kan je dus gewoon vol sturen en dan de uitslagen aanpassen tot je roer bij het streepje zit. Ideaal!

Flap staat op 75% UP

[TRAVEL ADJ]
Aile______GEAR
L 45%____+ 59%
R 59%____- 45%

Ideaal vind ik ook dat je de uitslagen kan checken in het menuutje!
ik heb de linker schakelaar nu als landingsflap schakelaar. Mijn volgende vraag heeft weinig met DLG te maken... Namelijk: Er staat ook trottle CUT in het menu. Die gebruikt ik wel bij de Heli's en het lijkt me ook wel handig om dat voor de Ariane te hebben. Het blijft een enge bruute motor... Ik kan alleen niet ontdekken hoe ik die trottle cut kan schakelen in "airplane-mode"

hey sietse

bedankt voor die instellingen , ga ze zeker proberen (je word er gemixt van :lol: )
inderdaad die trottle cut werkt niet in vliegtuig modus ,alleen in de heli modus (maar ik ga dat nog even uitzoeken ) :D

zal voor deze instellingen in een nieuw draadje openen (hoe meer mensen hier aan mee werken des te simpeler het word om die hele handel in te stellen

groeten arnold

Idd. De MX-12 is zo'n mooie zender waar erg veel mee kan. Jammer dat veel mensen het toch maar laten zitten om het goed uit te zoeken.

Ik heb nu in ieder geval al een paar leuk dingen. Zo ook x-twin motorsturing voor mijn canadair :).
Misschien een apart topic over toffe instellingen voor de MX-12 is wel leuk idd.
ff met een standaard layout voor elk menuutje

hoi allemaal
de blaster heeft inmiddels de maiden gemaakt
en ............ hij vliegt als een blaster whaaaaaa
ik heb wel wat veranderd, aan de verbinding van de sevo,s van de rolroeren, met de romp
dit had ik via lange snoeren naar de ontvanger (erg lastig elke keer
nu heb ik dit opgelost via een rj 11 stekker (dit werkt echt goed
dus zal ik jullie niet onthouden van deze oplossing

normal_M4100081.JPG

normal_M4100082.JPG

groeten arnold

telefoonstekkertje? lache!

Ik gebruik ook wel af en toe servo-stekkertjes met 4 pinnetjes. en voor grotere die groene 6polige dingen.

Binnenkort een vliegfilmpje?

Back