Wie heeft ervaring met de "Northwind" van ABC-mode

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Roel van Essen, 2 aug 2002.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    M'n zoon is op zoek naar een leuke zeilboot;
    Bij 2Brothers adviseerde 'Powerpete' me deze boot, maar heeft iemand er ervaring mee?

    Roel.
     
  2. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    welke?

    Ha Roel,

    Welke Northwind bedoel je? je hebt de Northwind 28, en de Northwind 36 zie ik... Die 28 vind ik erg op de Dolphin van Robbe lijken. Deze heb ik zelf ook als eerste zeilboot gekocht om een beetje de principes van het zeilen te leren, ik moet zeggen dat ik het een zeeeer prettige boot om te varen vindt.

    Robert
     
  3. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Ik hoorde dat het belangrijkste is dat je boot min. 1 meter is, want dat schijnt het lekkerst te varen.

    Ik heb dit nog steeds niet uit geprobeerd :cry:

    Groeten,

    Jan, die net bij de parade is geweest!
     
  4. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    En roel ?? al aan t bouwen ?? laat ff weten hoe t gaat ben altijd geinteresseerd in t hoe en wat je bent nooit te oud om het te leren.......Peet......................;)
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Bouwen?

    Nee Pete, nog niet. Deze boot LAAT ik bouwen...
    M'n zoon is aangestoken door het zeil-virus. Gelukkig maar, scheelt een boel accu's.
    Hij bouwt 'm, en ik kijk van een afstandje toe.
    Ik hou je op de hoogte!

    Roel.
     
  6. R o g i e r

    R o g i e r Guest

    Hallo,

    ik zal me eerst maar ff voorstellen voor ik zomaar wat schrijf. Ik ben Student aan de HTS,3e jaar. Al een tijdje bezig met modelbouw, auto's en boten. Ik heb 2 Robbe Comtesse's voor weinig op de kop weten te tikken en ben ze nu aan het aanpassen (vleugelkiel etc) zodat ik samen met mijn broer kan Match racen. Heb al wat zeil ervaring ongeveer 12 jaar waarvan 9 wedstrijd.

    Ik kwam de North wind 36 op een site ( http://www.marinerc.com/sail/northwind36/northwind36.htm ) tegen, lijkt me een leuk boot, niet moelijk te bouwen. Ik vind het zelf ook wel een leuke boot, weet iemand of deze in NL te krijgen is en zo ja voor hoeveel?

    Groet,
    Tacking!!
     

Deel Deze Pagina