wie heeft ervaring met een boxer kavan 50 cc

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door f.boerema, 23 nov 2015.

  1. Slippery Sam

    Slippery Sam

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    159
    Heb zelf niet zo'n motor, vriend van mij wel. Hij is geen lid van dit forum maar dit zijn zijn gisteren avond gegeven ervaringen:
    Als carterolie gebruikt hij Klotz. Hij vervangt dit na iedere vliegdag. Methanol komt van dezelfde leverancier in Waalwijk. Geen toevoeging van olie in de brandstof. Hij gebruikt een glowdriver. Hij heeft ook gehad dat water een soepzooitje maakte van de carterolie, na verwijdering van het slangetje aan de carterontluchting was dit over. Volgens hem hebben anderen zelfs het terugslagklepje uit het carter verwijderd.
    Motor loopt aanmerkelijk heter dan een vergelijkbare Saito e.d..
    En voor Bert;): motor heeft vier zuigerveren, twee per zuiger. Of de onderste een schraapveer is weet hij niet, heeft alleen afgerekend niet zelf gemonteerd. Reparatie was nodig na dat de vorige veren waren vastgekoekt, sindsdien mengt hij geen olie meer bij de brandstof. Er was toen ook een uitlaatklep verbrand. Verder probleemloze motor maar eigenlijk niets bijzonders volgens hem.
    Groet,
    Sam
     
  2. f.boerema

    f.boerema

    Lid geworden:
    21 dec 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    oude-pekela
    hallo sam
    zou hij het niet erg vinden dat ik hem de vriend van je te mogen bellen voor een gesprek als hij daar geen bezwaar tegen heeft
    met dit bericht wat je schrijft word ik blij van
    ik vind dit via schrijven helemaal niets ' niet mijn ding even een whatsApp naar 0613158321 met zijn tel num
    dan bel ik hem ik zou het zeer op prijs stellen

    fre
     
  3. supagloo

    supagloo

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Indien online, dan achter de computer
    Ik zou blij zijn als ik een probleem met een FK 50 had.
    Dan had ik ook zo'n motor.......
     
  4. Albert geelen

    Albert geelen

    Lid geworden:
    20 jan 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    zl
    Moter is priema inorde, je hebt hem te vet laten lopen(bij 2 takt gebruikelijk) bij 4takt mag dit beslist niet, gewoon instellen dat hij fijne rondloop heeft,dan is het okee, als een 4takt teveel spit krijgt loopt het langs de zuigerveren naar het karter en dat is heel normaal maar helaas is dat te vette instelling.gr.
     

Deel Deze Pagina