Wie heeft ooit de Smit Enterprise al gebouwd

• Topicstarter Topicstarter babske
  • Startdatum Startdatum
B

babske

Guest
Hallo
Beste modelbouwers wie heeft deze sleper al gebouwd en kan mij verder helpen.
Jan Hofman heeft deze reeds gebouwd maar ik krijg geen gehoor.
Bij Voorbaat Dank.

Alhier een bouwer.
Heb d'r echter ver-URS'sed :wink:

Ik wil je wel helpen, maar weet d'r niet zo veel van. Mijn Enterprise/Banckert is ook nog niet af. Wel varend overigens.

Wim

Hoi Allemaal,

wimg zei:
Heb d'r echter ver-URS'sed

En dat is maar goed ook :wink: (:lol: :lol: :lol:).

Nee hoor, je zou eens kunnen informeren bij de Vaargoep Flevoland, daar heb ik regelmatig een "reus" van een Smit Enterprise gezien, wel in de verkeerde kleuren overgens :wink: ( :lol: :lol: :lol:).

Groetjes, Danny.

bedankt voor de reactie.
ik heb problemen met de achtersteven.
Wie mij wil helpen kan ik wel wat gegevens doorsturen hoor.
Maar ik heb wel een gewoon email adres nodig.Hier weet ik niet hoe je het moet doen om foto's door te sturen.
Groetjes
Eddy

Onderstaande 4 plaatjes van Babske ontvangen.
Uitleg te geven door Babske.

Wim
1:
1.jpg

2:
2.jpg

3:
3.jpg

4:
4.jpg

Hallo
Zoals je kunt zien op de foto's. zou die voorlaatste spant breder moeten zijn.
Maar zoals je ziet zijn die spanten niet zo breed toch de voorlaatste niet.
Das iedere keer een halve spant.Hoe komen zij daaraan t'is van een origineel plan van NVM tekenarchief.Of moet daar juist langs de linker en de rechterkant van die spant een lat bijgezet worden.
Groetjes.
Eddy
Ps-als ik dit weet is alles opgelost .
De laatste spant is juist.of er zit een fout in de tekening.

Eddy,

de volgende oplossing is de beste, niet de eenvoudigste:

Zet op alle spanten op gelijke hoogtes horizontale (dus "water")lijnen uit. (Niet alleen op deze beide spanten, maar op alle spanten vanaf hek tot ca. half schip.)
Zet nu op een nieuwe tekening een lijn, met op de juiste afstanden de plaatsen van de spanten en zet daar haakse lijnen op die lijn.
Meet op de spanten de afstand van hart schip tot zijkant spant en zet deze maat uit op de haakse lijn behorende bij het spant. Doe dit voor alle spanten en voor alle waterlijnen. Verbind de punten die je uitgezet hebt.

Deze waterlijnen moeten vloeiend verlopen. Wanneer dit niet het geval is, zie je precies WAAR het fout loopt. Aan de hand van de waterlijnen kun je de noodzakelijke correcties anbrengen.

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk genoeg.

Succes,

Wim

Back