wie heeft welke Gato ??

• Topicstarter Topicstarter Harrie68
  • Startdatum Startdatum
H

Harrie68

Guest
Hoi allemaal,

Even en draad opstarten wat jos ook al aan geeft om te laten welke namen er gebruikt gaan worden voor de Gato`s.

Ik gebruik zelf de naam,

De USS Snook SS-279

wie volgt.

Harrie,

Eigenlijk was ik al bang dat de vraag zou gaan komen. Bang omdat ik zelf nog geen idee heb. Ik laat voorlopig mijn GATO nog even onbenoemd totdat ik iets meer tijd heb gehad om me in de verschillende boten te verdiepen.

Ben wel benieuwd welke namen als eerste "gekaapt" zullen gaan worden!!!!!

Groetjes:

Mathijs

Hallo,ho

Dan Kaap ik de Gato Class USS Flasher (SS-249)

Zie foto:

gato005.jpg

Groeten,

Jan Huizenga.

Vooruit....

Het wordt de SS 268 Puffer in de uitvoering zoals de revell kit qua toren (begin periode 268)

Misschien ga ik de haaien bek er wel op doen, geen idee nog
zie ook voor een overzicht met foto's: www.navsource.org

mvg

Maarten

Ahoi,

ga ik 't lekker simpel aanpakken: doe ik de 259 USS Jack. Hoef ik me niet een slag in de rondte te modificeren (kan zo uit de Revell-doos) maar de eigenlijke reden is dat de camouflage-achtige beschildering me wel aanstaat (lijkt erg op de 220 Barb).

Voor degenen die nog op zoek zijn: naast de verschillen in de opbouw van de toren is mijn advies om ook goed naar de achtersteven te kijken! Er zijn nogal wat Gato's ZONDER bull-bar geweest...

Greetz,

Jos

Kunnen er ook opties worden genomen? Ik denk dat ik de USS Cobia neem, SS-245. Al twijfel ik nog over de SS-220 Barb.

M.b.t. de Bull Bar zie ik ook dezelfde boten al dan niet uitgerust met een bulll bar. Het lijkt erop dat deze modificatie later is toegevoegd. Ik heb foto's gevonden van Jos z'n SS259 met en zonder bull bar. Daarnaast vind ik de SS259 met en zonder geschut op het achterdek.
Groetjes:

Mathijs

Zoals in alle topics betreffende de Gato's

Er is er geen één gelijk en gedurende hun loopbaan vele malen te zien in een totaal andere look.
Let maar eens op hoeveel verschillende toren indeling 1 Gato kan hebben gedurende zijn loopbaan.
De Revell kit is in princiepe met geen één boot correct. Je kunt ook zeggen neem het aantal Gato's voor het gemak 40
maal gemiddeld 5 varianten/revits e.d. (oorlogstijd en vlak daarna) levert 200 verschilende boten op..........tja!
(En dan laat ik de versies van ver na de oorlog buiten de som)

Kijk maar eens op www.navsource.org

Tijdens de bouw hebben bijna alle Gato's raampjes in de toren, voordat ze in dienst genomen worden is alles weer weg?!!
iemand een reden waarom??

mvg
Maarten

mdejong zei:
Kunnen er ook opties worden genomen? Ik denk dat ik de USS Cobia neem, SS-245. Al twijfel ik nog over de SS-220 Barb.

M.b.t. de Bull Bar zie ik ook dezelfde boten al dan niet uitgerust met een bulll bar. Het lijkt erop dat deze modificatie later is toegevoegd. Ik heb foto's gevonden van Jos z'n SS259 met en zonder bull bar. Daarnaast vind ik de SS259 met en zonder geschut op het achterdek.
Groetjes:

Mathijs

:banana: het lijken wel Duitse VII's of IX's....wat preciezer zijn dus: het wordt de SS259 van vóór de overhaul van december '43.....

Hallo,

ik denk dat ik dan voor de U.S.S. Rock ga, S.S. 274. Dezelfde reden als Jos eigenlijk, gewoon "straight out of the box" bouwen. Bovendien zijn de decor-stickers dan al voorhanden... :wink: :roll:

toneburst zei:
Er zijn nogal wat Gato's ZONDER bull-bar geweest...

Jos

Ik denk dat het "modeltechnisch" handig is om zowieso MET bull-bar te bouwen.. Met de achtersteven wil je makkelijk wel eens iets meepakken (wallenkant, boei, en ja, andere boot...) en dan pakt de bullbar toch de meeste klappen. Zou jammer zijn als de moeizaam beweegbaar gemaakte diepteroeren schade oplopen, daar kun je uiteindelijk niet meer bij!

Back