WIE HELPT DJI F550 BESTE MOTOR/PROP VERHOUDING EN LIPO

Discussie in 'Multicopters' gestart door arnog, 29 apr 2017.

  1. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Beste medehobbyisten,

    Ik heb een DJI F550, waar een gimbal onder komt te hangen. Ik wil heel graag een lange vlieg tijd. Welke motors/props moet ik aanschaffen? En heeft iemand mischien Motors/lipos voor een leuk prijsje voor mij?

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  2. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Het e300 set van DJI met 920kv motoren, deze is speciaal voor de 550. Hangt bij mij een 3assige gimbal met GoPro, en 4 1s sadlepacks samen 4s aan en gaat geweldig. Props graupner carbon of stock dji. Lengte tip-tip 24cm.
     
  3. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Hallo,

    Bedankt voor uw reactie! Ik zag een filmpje op YouTube had iemand T-motoren en een 4s 16000mah lipo, hij haalde 30min vliegtijd. Ik zou ook graag op een beetje goedkope manier een lange vliegtijd willen halen. Is dat ook mogenlijk met e300 set?
     
  4. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Ik vlieg 4s 13000mah. Met alles aan dus gimbal ook aansturen pitch roll en yaw. Kan ik er 25-35 minuten mee vliegen. Wordt dan wel veel gehooverd ivm filmen.
     
  5. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Wouw gaaf! Dan ga ik ook dji motors aanschaffen. Zijn ze ook tweedehands op marktplaats te koop? En die 4s 13000mah? Ik zou die ool graag willen alleen zijn die erg duur. Ik moet eerst nog mijn pixhawk instaleren op mijn DJI f550 met spektrum dx7s. Best lastig... en welke onderstel heeft u?
     
  6. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Er staan nu nog standaard dji poten onder. Heb ik wel anders gepositioneerd. Maar een klaponderstel ga ik volgende maand aanschaffen 40 euro via eBay.
     
  7. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Ja op mp vind je deze motoren wel eens. Zet zoveel mogelijk kanalen in ook Fb groepen
     
  8. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Hoe bedoelt u zet zoveel mogenlijk kanalen in? Ik heb trouwen trouwens geen Facebook. Is er mischien een Whatsapp groep waar mensen hun dingen verkopen of dingen kan vragen voor drone onderdelen
     
  9. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Mijn F550 heb ik uitgerust met Naza V2, iOSD en Cobra 2217/20 950kv motoren. Vlieg momenteel met 9045 propellers (1050 gaat ook prima en heb dan tevens meer lift kracht en een langere vliegtijd) en een 8000mah s4 lipo. Verders is hij uitgerust met een gimbal, gopro etc. Vliegtijd zo'n 17 a 18 minuten met een stevige wind buiten en lekker rondjes vliegen. Als ik land zijn m'n lipo's vaak 3.8v per cell, in theorie zou ik dus nog langer kunnen vliegen.
     
  10. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Bedankt voor uw reactie. Zou ik deze Motors kopen? Deze man heeft dit setje 2x.
    https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...ess-motor-2cw-2ccw-dji-phantom-fxxx-x525.html

    Wat is het verschil tussen deze grijze Motors van dji, en de zwarte?
     
  11. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    grijze en zwarte heeft te maken met de draai richting van de motoren. De zwarte gaan bijvoorbeeld ccw en de grijze cw. Dit heeft gevolgen voor het schroefdraad waarmee je de propeller vast zet. De ene heeft linksdraaiend schroefdraad en de andere rechtsdraaiend. Voor je hexa heb je 3 grijze en 3 zwarte dus nodig. Hier moet je btw wel even op letten wanneer je ze gaat monteren, welke motor waar anders bestaat er de kans dat wanneer je gas geeft, de moer van de propeller los draait.
     
  12. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Ik bedoel het verschil tussen deze Motors
    [​IMG][​IMG]
     
  13. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Dat is rood en zwart. nieuwe en oude model
     
  14. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Kunnen op deze Motors ook van die dji props die je er zo op kan draaien ?

    https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=2
     
  15. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    jep, dat kan..

    maar ik raad je aan om op aliexpress en banggood te zoeken.. de motoren van die mp link kan je daar voor de helft vinden.. (zijn geen originele DJI motoren).
    het duurt dan wel even voor je ze hebt, dus als je haast hebt kan je die van marktplaats halen bijvoorbeeld..
    maar geduld hebben scheeld een hele hoop geld.. ;)
     
  16. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vlieg met de E300 Propulusion set met carbon (DJI like) 9045 props + Naza V2 flightcontroller.
    Gevoed door 4S6000mA lipo zonder gimball, daar haal ik 12-15 minuten mee als ik flink de snelheid erin heb.
    Soms kan je de nieuwere E305 propulsionset voor niet al te veel nieuw kopen via MP. Ik ben zeer tevreden over deze combo en vliegt als een raket of hangt stabiel stil in de lucht.
     
  17. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Let wel op als je geld uit gaat geven voor je nieuwe film hobby, je mag bijna nergens (zuid-Holland) de lucht in waar het interessant is om te filmen. Stel je goed op de hoogte van de geldende regels, luchtvaartwet, CTR, natuurgebieden enz. Dan kom je er achter dat je beter je geld in je zak kan houden als filmen je hoofddoel is.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2017
    pipolakki vindt dit leuk.
  18. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Bedankt voor uw reactie. Klopt u heeft helemaal gelijk. Maar zijn die motortjes wel beetje betrouwbaar net zo goed als die van DJI? Of scheelt de kwaliteit niks en staat er alleen een merje DJI op? En u weet zeker dat die dji props erop passen? Kunt u een
     
  19. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Bedankt voor uw reactie!
     
  20. arnog

    arnog

    Lid geworden:
    24 mrt 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    zuid-holland
    Oei dan heb ik een probleem. Filmen is juist mijn hoofddoel om te ontspannen na me examens : -(. Maar gelukkig woon ik in de polder. Dan kan ik nog een beetje vliegen. Jammer dat dat weer niet mag van de politie
     

Deel Deze Pagina