wie helpt me aan een kwaliteit accu en lader voor master smacker?

• Topicstarter Topicstarter malibufella
  • Startdatum Startdatum
M

malibufella

Guest
dag mensen!

ik heb in mijn master smacker een accu van 2000mah een 6 cells van conrad, waardeloos als je het mij vraagt want...
hij gaat maar een kwartier vol! op zn langst.

dus welke accu EN lader raden jullie mij aan?
ik wil graag ook een redelijke lader voor niet al te veel geld.

een 6 cellen, 4600mah accu van graupner misschien? met welke lader bijv?
ik ben een LEEK! dus vergeef me als ik niet gelijk begrijp wat je bedoelt..

alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
dag mensen!

ik heb in mijn master smacker een accu van 2000mah een 6 cells van conrad, waardeloos als je het mij vraagt want...
hij gaat maar een kwartier vol! op zn langst.

dus welke accu EN lader raden jullie mij aan?
ik wil graag ook een redelijke lader voor niet al te veel geld.

een 6 cellen, 4600mah accu van graupner misschien? met welke lader bijv?
ik ben een LEEK! dus vergeef me als ik niet gelijk begrijp wat je bedoelt..

alvast bedankt!
voor een lader kan ik je deze goed aanraden:
TLP EX-PRO 2 lader 5.5A € 59.95SPECIALE AANBIEDING, NORMAAL 79.95
AUTOMATISCHE 5.5A SNELLADER MET INGEBOUWDE VOEDING
Automatische snellader met ingebouwde schakelende voeding. Deze lader laadt NiCad en NiMh accu's met 4 tot 8 cellen, en slaat automatisch af als de accu vol is.Laadstroom is instelbaar tussen 0.5 en 5.5A.
De ingebouwde schakelende voeding weegt heel weinig, dus is de lader makkelijk mee te nemen.
Kan direct aangesloten worden op het lichtnet, maar kan ook via een auto accu gevoed worden.
De lader heeft diverse programma's voor het laden en ontladen:
laden met automatische afslag
alleen ontladen
eerst ontladen, daarna automatisch laden
TC60123A.jpg

cyclen (automatisch laden - ontladen - laden - ontladen enz.) inclusief 220V aansluitsnoer, 12V aansluitsnoer en accu aansluitsnoer met standaard Tamiya type stekker.

voor een accu kan ik je deze goed aanraden:

CORALLY 3600HV NIMH STICK PACK(6-Cell) met Tamiya style stekker € 35.00SUPER ACCU, ondanks opschrift "3600" is de nominale capaciteit ruim 3800 mAh 6 cellen stick pack met Tamiya type stekker. Zeer lange looptijd, met een extra lage inwendige weerstand. Dus veel meer topsnelheid, en een snellere accelleratie. Deze Corally accu's zijn afgeleide van de Grepow accu's die voor wedstrijden gebruikt worden, maar zijn door hun lagere capaciteit robuuster en gaan heel erg lang mee. Een goede standaard auto kan hier 30 to 45 minuten mee rijden

allebei te vinden bij pk racing

ook is de accu van corally er in 4200 (euro 42,50) en 4600 mAh (euro 49,50), ook te vinden bij pkracing. Ik ben in bezit van beide onderstaande en ben hier zeer tevreden over. Zelfs met gekke stunten en vak vol gas gaat de accu 45 min mee...

maar hoe zit het met de stekkers? als je bekend bent met de smacker kan die niet op de auto aansluiting tog?

dat maakt toch niet uit? je kan er ook gewoon nieuwe stekkers aan solderen? wat voor stekker zit er aan dan? toch gewoon tamiya stekker..

dat maakt toch niet uit? je kan er ook gewoon nieuwe stekkers aan solderen? wat voor stekker zit er aan dan? toch gewoon tamiya stekker..

nou er zit idd gewoon een tamiya stekker op. en ik heb geen soldeer bout.

maar heb je toevallig een simpele lader die bij vol stopt met laden?

nou er zit idd gewoon een tamiya stekker op. en ik heb geen soldeer bout.

maar heb je toevallig een simpele lader die bij vol stopt met laden?
hangt er vanaf wat je budget is. maar de onderstaande lader die ik heb genoemd, stopt automatisch met laden en heeft ook meerdere programma's en functies+ingebouwde voeding. dus wat is je budget voor een lader?

ik heb namelijk zon simpele adapter lader. zon zwarte blok zeg maar niet met voeding enz. heb je die ook in automatisch uit bij vol? moet ik zon grote kast nemen? en nog een vraag wat het nut is van leeg trekken van de accu? alvast bedankt!

nee je zult er dan een moeten kopen met delta peak, dat houd in dat de oplader afslaat wanneer de batterij vol is. en het leeghalen nadat je gereden hebt (en je accu is zo goed als leeg..) is wel nuttig, want anders blijft er steeds een beetje in je accu zitten, wat de levensduur en capiciteit van je accu verkort als je de volgende keer gaat opladen...

Ik stel voor dat Maarten maar eens wat gaat lezen over accu's.

Je gaat niet je accu helemaal leegtrekken en dan in de kast leggen... dát is slecht voor je accu. Het beste is gewoon half of 3/4 vol doen en opletten dat de accu niet te leeg raakt door zelfontlading tijdens opslag. Op tijd bijladen dus.

Back